Orientacions per introduir la perspectiva de gènere en les titulacions de la UdL

Una docència amb perspectiva de gènere té en compte tant les característiques biològiques de les persones (el sexe) com les característiques socials i culturals de les dones i dels homes (el gènere). És a dir, el gènere és una categoria social i un element constitutiu de les relacions i de les estructures socials que s’assenta en jerarquies imposades per discursos i ideologies que defineixen normes socials, estereotips i rols associats a la feminitat i a la masculinitat i que produeixen diferents formes estructurals de desigualtat i d’injustícia, ja sigui en el reconeixement i l’estatus o en l’accés als recursos socioeconòmics. 

El gènere s’experimenta conjuntament amb altres marques d’identitat també socialment construïdes (com la classe social, l’etnicitat, la raça, la sexualitat o la diversitat funcional, entre d’altres). Per aquesta raó, una docència sensible al gènere ha de partir d’una mirada interseccional que implica tenir en compte com la combinació de diferents eixos de desigualtat produeix formes específiques de discriminació.

En el document titulat "Orientacions per a la introducció de la perspectiva de gènere en les titulacions de la UdL" trobareu, seguint el Marc General de l'AQU per a la introducció de la perspectiva de gènere en la docència, unes orientacions generals, així com els resultats observables per àmbits de coneixement; eines per a la introducció de continguts per disciplines, apunts sobre metodologia de la recerca, eines per al disseny d'activitats formatives i metodologies d'ensenyament, i altres recursos audiovisuals i bibliogràfics. Així mateix, posem a la vostra disposició el Centre Dolors Piera per a l'assessorament en aquesta matèria. 

Consulteu el document Orientacions i eines per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència que resumeix les principals qüestions i recursos al vostre abast per a dur a la consecució de la igualtat entre dones i homes a la Universitat. 

També trobareu altres eines d'utilitat a la Guia Docència en línia amb perspectiva de gènere, de la Xarxa Vives d'Universitats. 

Així com en el document següent: Referències del curs Inclusió de la perspectiva de gènere en el procés d'ensenyament-aprenentatge universitari, impartit per la professora M. José Rodríguez Jaume de la Universitat d'Alacant, el dia 9 de novembre de 2021.Inclusió de la perspectiva de gènere en el procés d'ensenyament-aprenentatge universitari, impartit per la professora M. José Rodríguez Jaume de la Universitat d'Alacant, el dia 9 de novembre de 2021.