Gener núm. 73

"Copejant la cafetera a l'aigüera ella escolta els àngels increpants i mira cap a fora al confús cel més enllà dels jardins rastellats. Fa només una setmana li van dir: No siguis pacient. La propera vegada que hi va anar: Sigues insaciable.
Després: Salva't a tu mateixa; no pots salvar l'altri. De vegades ha deixat que l'aigua bullint li cremi el braç, que un fòsfor cremi fins a cremar-li l'ungla del polze, o ha deixat la seva mà en l'escapador de la tetera. Just sobre el vapor calent. Potser siguin àngels, ja que a ella gens li fa mal, excepte el polsim sorrenc del matí que se li fica als ulls."

Fragment de "Snapshots of a Daughter-in-Law" de Adrienne Rich (1929-)
considerada una de les millors poetes i teòriques feministes del nostre temps.

Novetats del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida

CREACIÓ DE LA COMISSIÓ DE SEGUIMENT DEL PLA D'IGUALTAT D'OPORTUNITATS ENTRE HOMES I DONES A LA UdL

El Consell Assessor del Centre Dolors Piera, per a donar compliment a la mesura A.1.4 del I Pla d'Igualtat d'Oportunitats de la UdL, ha promogut la creació de la Comissió de Seguiment del Pla d'Igualtat, aprovada el darrer Consell de Govern de 17 de desembre de 2009. La Comissió de Seguiment té, entre d'altres funcions, informar sobre el desenvolupament del Pla d'Igualtat a la comunitat universitària i coordinar les mesures que s’han d’aplicar. Estarà formada per un/a representant del PDI per cada facultat, cada escola i cada centre adscrit; dos membres del PAS (Junta de PAS i Comitè d'Empresa) i un/a representant de l'estudiantat. Podeu col·laborar amb el Consell Assessor, fent arribar al correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. els comentaris, dubtes i suggeriments que tingueu al voltant del desenvolupament del Pla d'Igualtat.

Activitats Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida

CURS: UNIVERSITAT I COEDUCACIÓ: UNA PRÀCTICA INCLUSIVA. L'ASSERTIVITAT COM A OBJECTIU EN LA FORMACIÓ DE DONES I NOIES

Activitats a Lleida

EXPOSIOCIÓ: 16ª MOSTRA D'ART PER A DONES "LA NETEJA I LA HIGIENE"

Cursos

CURS: JO, DIRECTIVA

CURS: HISTÒRIA DE LA TEORIA FEMINISTA

Beques i convocatòries

CONVOCATÒRIA: V BECA DE RECERCA en l'ÀMBIT DE LA IGUALTAT D'OPORTUNITATS ENTRE DONES I HOMES CRISTINA DE PIZAN

CONVOCATÒRIA: 4ª EDICIÓ DEL PREMI ÁNGELES DURAN "DE INNOVACIÓN CIENTÍFICA EN LOS ESTUDIOS DE LAS MUJERES Y DEL GÉNERO"

CONVOCATÒRIA: 10è PREMI DE RELATS CURTS "DEU ANYS DE CANVIS EN EL MÓN DE LES DONES"

Altres activitats

EXPOSICIÓ: ARPILLERES HABITADES DE MEMÒRIA

EXPOSICIÓ: SUPERWOMAN A MEGAYONKIE

Nosaltres les dones

Leonor Serrano Pablo (Hinojosa de Calatrava 1890 - Madrid 1942)

Nascuda el 23 de febrer de 1890 a Hinojosa de Calatrava, el 1907 passà a residir a Barcelona, on estudià magisteri durant els anys 1909-1912. Posteriorment estudià dret, que no acabà, i filosofia i lletres. L’any 1913, quan era inspectora de les escoles de Barcelona, va ser pensionada per l’Ajuntament de la ciutat, per estudiar a Roma el mètode Montessori sobre ensenyament de pàrvuls. Al seu retorn, va ser una de les divulgadores del mètode a Catalunya. Per a Leonor Serrano la creació d’escoles de pàrvuls i maternals, a més dels avantatges que tenia per a les criatures, facilitava les activitats de les dones amb responsabilitats familiars i permetia l’assistència a classe de les filles grans que, en cas contrari, sovint es veien obligades a quedarse a casa per vigilar els germans i germanes més petits. Leonor Serrano, lúcida analista sobre les condicions que propiciaven l’opressió de les dones, impulsà la creació de serveis que podien millorar les condicions de vida de les dones. Divulgadora, tal com ja hem dit, del mètode Montessori, va escriure diverses obres al respecte: El método Montessori, 1928; La pedagogía Montessori; La enseñanza complementaria obrera, 1926; i Estudio de psicología experimental sobre los procedimientos escolares de memorización. Sobre l’educació de les dones va publicar: La educación de la mujer en España; La educación de la mujer de mañana, 1923; Treball intel·lectual; Manual de la dona moderna; ¿Que harán nuestras mujeres después de la guerra? i el llibre de lectura escolar Diana o l’educació d’una nena, editat a Barcelona els anys 1933 i 1934, del que transcrivim el següent paràgraf: “Vuestras hijas y discípulas, deben tener, bajo la égida de la República, un porvenir más esplendoroso que el pasado y el presente del que habéis gozado –o sufrido– vosotras.- La niña actual, la mujer de mañana, se educará, trabajará, ganará y vivirá más intensamente que vosotras”.