Violència de gènere

El Centre Dolors Piera de la UdL amb el finançament de l’Instituto de la Mujer i el Fons Social Europeu, ha portat a terme la investigació "Sondeig a l'alumnat de la UdL sobre percepció de la violència de gènere en l'entorn universitari". Per a la realització de l’estudi s’ha enquestat el 60,8% de l’alumnat que l'any passat cursava primer i el 40,6% de l’alumnat que feia tercer l'any passat, per tal de comprovar si, en el transcurs de l'etapa universitària, poden canviar les seues creences sobre el tema, a més d'identificar el grau de detecció, tolerància i denúncia de possibles casos de violència de gènere i proposar mesures de sensibilització. Els resultats obtinguts confirmen la tolerància per part de l'alumnat de situacions de violència que no són físiques i la falta de conscienciació sobre la violència de gènere, per tant, justifiquen el disseny de les mesures proposades de sensibilització i prevenció per implementar en l'entorn de la UdL.

La violència de gènere és un fenomen social que es dóna en totes les esferes de la societat, fins i tot a la universitat. Són diverses les investigacions internacionals i nacionals que adverteixen de l'existència de violència de gènere en entorns universitaris. La investigació que presentem es basa en un sondeig realitzat a l'alumnat de la Universitat de Lleida (UdL) amb una mostra de 1.679 persones (el 30% del seu alumnat de grau) durant el curs 2011/12. I té per objectiu general conèixer la percepció de l'alumnat sobre la violència de gènere. Els resultats obtinguts confirmen la tolerància per part de l'alumnat de situacions de violència que no són físiques i la falta de conscienciació sobre la violència de gènere, per tant, justifiquen el disseny de les mesures propostes de sensibilització i prevenció per implementar en el entorn de la UdL.

Aquest estudi està publicat al número 1 de la Col·lecció Estudis