28J, Dia de l'Orgull Universitari

orgull UdLEl 28 de juny se celebra el Dia internacional de l'Orgull LGTBI, data en què es commemoren els disturbis de Stonewall (Nova York, EUA) de 1969.

Aquest any, amb motiu d'aquesta celebració a la UdL, el Centre Dolors Piera ha dissenyat una pancarta amb el lema "Orgull Universitari" que penjarà a l'edifici del Rectorat durant la setmana del 28 de juny en sintonia amb la campanya SOM HETEROGÈNIES - amb les etiquetes #orgulluniversitari, #somheterogènies i #donesLTB a les xarxes socials-, una iniciativa coordinada amb les universitats integrants del Grup de treball estatal de Diversitat LGTBI a les Universitats que va arrencar al maig d'aquest any, en el qual hi participa la UdL a través del Centre Dolors Piera.

Paral·lelament, s'han organitzat activitats com taules rodones, exposició de projectes, diàlegs sobre la importància de tenir referents i el abordatge interdisciplinari i respectuós amb la diversitat són el Dret, les STEM, les Ciències Audiovisuals i l'Educació física, etc. que es poden colsultar en el Programa.

A més, el dia 30 de juny a les 10.00 hores, participarà al webinar Prevenció i actuació davant la violència per raó d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere a la Universitat en el qual la professora de la UdL, Paquita Sanvicén, presentarà els resultats del projecte de recerca Uni4Freedom. Violències per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere a les universitats catalanes a la UdL.

El webinar comptarà amb una taula d'experiències en el qual intervindran el professor agregat de Literatura espanyola, Rafael M. Mérida, Josep M. Giménez i Marc Bernaus, estudiants i representant dels estudiants de la UdL i la Cristina Rodríguez, en representació del Centre Dolors Piera.

El projecte Recercaixa, al capdavant del qual hi ha el dr. Oriol Ríos de la URV, ha tingut per objectiu millorar la qualitat de vida d’estudiants i professorat universitaris, trencant el silenci que existeix en relació a les situacions de violència i discriminació que pateixen el col·lectiu LGBTIQ+ en el context acadèmic.