Recomanacions per a l'ús no sexista ni androcèntric del llenguatge i de les imatges per als mitjans de comunicació

tothomUs presentem les Recomanacions per a l'ús no sexista ni androcèntric del llenguatge i de les imatges, un dels resultats de l'aplicació de les mesures del I Pla d'Igualtat entre homes i dones de l'Universitat de Lleida, concretament de la Línia H dedicada a vetllar per una imatge institucional, en l'àmbit intern i extern, que respecti el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes. S'ha realitzat gràcies a la subvenció concedida per l'Instituto de la Mujeri el Fons Social Europeu, convocada pel Ministeri de Sanitat, Polítiques Socials i Igualtat, en el marc de les subvencions destinades a les activitats de les unitats d'igualtat de les universitats espanyoles.

La guia té per objectiu oferir eines als mitjans de comunicació locals per incorporar la perspectiva de gènere en el llenguatge i en les imatges, especialment, en aquells casos en els quals les notícies estiguin relacionades amb la UdL. Es tracta de promoure una comunicació igualitària, que visibilice i reconegui per igual a dones i a homes i que eviti ambigüitats. Des de l'Universitat de Lleida, es convida a participar als mitjans de comunicació de l'àmbit local, amb l'objectiu d'incorporar elements de millora en relació amb la pràctica professional, i mantenir actualitzada la present guia.