Abril número 120

Fa falta acció política individual i col·lectiva, nacional i internacional, per denunciar, desmuntar i deslegitimar la presa criminal del poder polític a Colòmbia.

CLAUDIA LÓPEZ (Colombia, 1970) Va estudiar Finances i Relacions Internacionals a Bogotà i a la Universitat de Colúmbia als Estats Units. Ha estat consultora del Programa de Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD) i treballa per la pau des de l'Observatori del Conflicte Armat que pertany a l'ONG Corporació Nou Arc de Sant Martí. Ha dedicat la seva vida personal i professional a treballar per la pau en el seu país.
Considera que el seu èxit més important és haver contribuït a revelar la “parapolítica”, és a dir, els vincles i pactes que van construir paramilitars, narcotraficants i polítics per prendre o mantenir-se en el poder i utilitzar-lo en el seu propi benefici.

Leer más: Abril número 120

Polítiques en xarxa

La construcció de politiques en xarxa possibilita tenir resultats molt satisfactoris, ja que permet compartir experiències i unir les sinergies dels equips interdisciplinaris que conformen les unitats d'igualtat de les universitats. L'objectiu últim és l'elaboració de manera conjunta d'estratègies i accions de gènere per tal d'aconseguir la incorporació de la perspectiva de gènere i la igualtat d'oportunitats entre homes i dones dins de la universitat.

Políticas en red

La construcción de políticas en red posibilita tener resultados muy satisfactorios, ya que permite compartir experiencias y unir las sinergias de los equipos interdisciplinarios que conforman las unidades de igualdad de las universidades. El objetivo último es la elaboración de manera conjunta de estrategias y acciones de género para conseguir la incorporación de la perspectiva de género y la igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres dentro de la universidad.