Página principal de la UdL

6es Jornades Dones i Igualtat de Tracte en el Món Rural

Les 6es Jornades Dones i Igualtat de Tracte en el Món Rural es celebraran el dimarts 15 d’octubre de 2013 de 16.00 a 20.00, Dia Internacional de les Dones Rurals. Es tracta d'unes jornades organitzades pel Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones adscrites a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida en el marc del Màster Oficial Online en Agents d'Igualtat d'Oportunitats per a les Dones: àmbit rural reconegudes amb 1 crèdit de Lliure Elecció.

Podeu consultar el programa en aquest enllaçel dossier de les jornades.

Objectius

• Visibilitzar la situació de les dones del món rural i les relacions de gènere en els espais rurals
  • Conèixer el paper de les dones en el mercat laboral i en l'economia de les zones rurals
  • Analitzar els reptes i les noves oportunitats en el context rural des d'una perspectiva de gènere
  • Reconèixer projectes i experiències en l'àmbit rural des d'una perspectiva de gènere

Continguts

• Conferència:Immigració, gènere i mercat de treball: una panoràmica de la recerca sobre la situació laboral de les dones migrades, a càrrec de Sònia Parella Rubio, sociòloga, professora del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Conferència: El paper de les dones immigrades en l'entorn rural, a càrrec de Montserrat Soronellas, doctora en antropologia per la Universitat Rovira i Virgili i professora del Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social de la URV.
  • Taula rodona moderada per Ozgür Günes Oztürk, investigadora del Departament de Geograa i Sociologia de la Universitat de Lleida (pendent de confirmar). En primera persona: històries de vida. Hi participen:
  • Asmaa Aouattah, ex-alumna del Màster Ocial en Agents d’Igualtat d’Oportunitats per a les Dones: Àmbit Rural i presidenta de l’Agraw Amazigh n Katalunya (Assemblea Amazigh a Catalunya).
  • Aisha Bennij Hannaoui, educadora i ajudant de coordinació en una residència de persones grans a Tàrrega i mediadora intercultural.
  • Aissatou Alexandra Ndoye, tècnica en Educació Infantil. Membre de l’Associació de Senegaleses/os de Mollerussa.
  • Bouchra Sbai Idrissi , tècnica informàtica i diploma d’experta professional d’integració de persones immigrades, membre d’Ibn Batuta de Lleida.
  • Claudia Patricia López Palacios, tècnica en higiene dental i estudianta de perruqueria a Balaguer.

Avaluació

• Assistència al 100% de la jornada
  • Participació a classe
  • Treball reflexiu sobre un dels temes tractat durant les jornades. El termini per al lliurament de la ressenya és el dia 30 de novembre de 2013 al c/e Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. Qualsevol treball copiat, total o parcialment, serà un suspens automàtic

Preu

El preu del curs és de 20€ per a l'alumnat de Lliure Elecció. Per al públic, en general, són gratuïtes.

INSCRIPCIÓ

IMPORTANT: Les persones interessades hauran d'inscriure's mitjançant el formulari d'inscripció, tenint cura d'introduir totes les dades de contacte correctament, especialment el nom i cognoms, el DNI, el telèfon i el correu electrònic. Un cop s'hagi efectuat la inscripció, s'emetrà una butlleta de pagament que s'haurà de retornar al Centre Dolors Piera segellat per l'entitat bancària.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.