Página principal de la UdL

Najat El Hachmi a la UdL

najat_el_hachmiDivendres 1 de juny, a dos quarts de set del vespre a la Sala d'Actes de l'edifici de Rectorat de la Universitat de Lleida l'escriptora NAJAT EL HACHMI apadrinarà les promocions de la Facultat de Lletres, l'acte de lliurament de les orles acadèmiques de la XXXV promoció d'Història, XXIX promoció de Geografia i Ordenació del Territori, XXV promoció d'Història de l'Art, XXXIII promoció de Filologia Hispànica, XXXII promoció de Filologia Catalana i XXV promoció de Filologia Anglesa.

Sobre Najat El Hachmi

Najat el Hachmi va néixer a Nador (El Marroc) el 2 de juliol de 1979, traslladant-se a Espanya el 1987 i llicenciant-se en filologia àrab per la Universitat de Barcelona, i després va començar a treballar a la localitat de Granollers com a funcionària.

Com a escriptora ha obtingut el 2008 el Premi Ramon Llull de novel·la per L'últim patriarca, una història de ruptura amb tradicions mil·lenàries, en aquest cas el patriarcat, a causa de les circumstàncies. També és autora de l'assaig Jo també sóc catalana, en 2004, una obra autobiogràfica on tracta de la integració dels immigrants a Catalunya en relació amb la cultura, l'idioma o la religió. La darrera novel·la és La cazadora de cuerpos.

Najat el Hachmi ha estat així mateix col·laboradora de mitjans de comunicació com Catalunya Ràdio o La Vanguardia, entre d'altres.

Articles d'interès:

Género, exilio y desterritorialidad en 'L'últim Patriarca' de Najat El Hachmi

“L’origen no pot ser una àncora que ens condemni a estar sempre en el passat”, entrevista a Najat El Hachmi

Imatge: EFE

Font Sobre Najat El Hachmi: Lecturalia

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.