Página principal de la UdL

Veredicte VI Premi Mila de Periodisme

premi_milaEl Jurat del VI Premi Mila per a la Igualtat de Gènere a Lleida format per per M. Rosa Ball, regidora de Drets Civils, Cooperació  i Igualtat i presidenta del Jurat; Josep Lluís Cadena, president del Col·legi de Periodistes de Catalunya - Demarcació de Lleida; Marta Corcoy, periodista de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya; Cristina Rodríguez, del Seminari Interdisciplinari d’Estudis de la Dona (SIED) de la UdL; Carme Rosell, periodista col·legiada i Isabel Hornos, tècnica de polítiques d’igualtat de la Regidoria de Drets Civils, Cooperació  i Igualtat, ha emès el veredicte en relació amb els treballs guardonats en la convocatòria de l’any 2012.

Aquest premi té com a objectiu reconèixer aquells treballs periodístics que es distingeixen per fomentar les polítiques de promoció de les dones en tots les àmbits, i forma part de la implementació del II Pla Municipal de Polítiques d’Igualtat de Gènere a Lleida 2011-2014, tot i que la iniciativa parteix del pla anterior. L’Ajuntament de Lleida i el Col·legi de Periodistes van rebre, l’any 2010, el Premi a la Comunicació no Sexista que anualment concedeix l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya per la iniciativa de la convocatòria del Premi Mila de Periodisme per a la Igualtat de Gènere.

En aquesta sisena edició, els 4  treballs premiats són:

• En la categoria Premsa escrita: La guerra en femení, de la periodista Neus Martí Llurba, publicat al suplement Lectura del diari Segre, el 16 de desembre de 2012.
  • En la categoria Audiovisual, Dones admirables, d’Aurora Anton Morales, emès per la Xarxa de Televisions Locals el març de 2012.
  • I en la categoria de Fotoperiodisme, el premi ha estat per tres de les fotografies incloses en el  reportatge fotogràfic La guerra en femení, de Mikel Aristregi Prieto, concretament, les titulades “Experiències”, “Mare i filla” i “Miliciana”.
  • En la categoria Mitjans Digitals, novetat d’aquesta edició, el premi ha estat per al reportatge escrit La suave batalla del velo, de la periodista Ana Torres Garijo, publicat el 26 de setembre de 2012, a la revista online Fronterad, de periodicitat setmanal.

El Jurat ha destacat que, malgrat que en aquesta edició, hi ha hagut menys participació, la qualitat de tots els treballs candidats al premi ha estat molt alta. Igualment, ha volgut fer una especial menció a la sensibilitat i a la implicació de les cadenes locals de televisió en el compromís d’elaborar  reportatges amb perspectiva de gènere, enfront de les grans cadenes televisives que es mouen més per criteris comercials. S’ha valorat també molt positivament, el premi concedit al reportatge publicat en un mitjà digital com Fronterad, revista online molt activa que promou el periodisme narratiu i social.

Per altra banda, el Jurat ha decidit, també per unanimitat concedir dos accèssits en premsa escrita a dos articles publicat a la Revista Dones Dossier, en l’edició d’estiu 2012, que posen de manifest el paper de les dones periodistes en els mitjans europeus i l’actual precarietat laboral d’aquesta professió, especialment per a les dones.

L’acte de lliurament del VI Premi Mila i de la VIII Beca Cristina de Pizan es farà el proper dia 12 de març a les 19 h, al Saló de Plens de la Paeria, en el marc dels actes organitzats per l’Ajuntament de Lleida amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto