Data: 22 i 23 d’octubre de 2010

Lloc: UdL, Cappont, Facultat de dret i economia.

A quí s'adreça?:

• A l’alumnat de la UdL.
  • A persones interessades en el tema.
  • A persones que, per motius de feina, treballin en àrees d’igualtat i/o gènere.

Innovació:

• Un curs-jornada que aporta continguts teòrics capdavanters, facilita espais de transformació personal i una accions socials per sensibilitzar i mobilitzar col·lectius humans. Per tant, apostem per una metodologia innovadora que busca transformar les idees, el cor i l’acció de les persones participants.

Inscripcions:

• Aquelles persones que vulguin inscriure's, ho poden fer omplin el formulari que trobaran seguint l'enllaç: Formulari

Si el formulari falla, inscriure-te al següent mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ficant nom, cognoms, professió/estudis i si voldreu la convalidació de crèdits o el certificat.

Avaluació del crèdit:

• Perquè el curs-jornada tingui validesa com a crèdits de lliure elecció caldrà assistir al 100% de la mateixa.

Organitza:

La associació HOMES IGUALITARIS:

• És una associació d'homes, vinculada a AHIGE (Associació d'Homes per la Igualtat de Gènere) que persegueix de forma activa dos grans objectius:
    • Promoure una societat en què s’aconsegueixi una igualtat real d’oportunitats entre homes i dones, independentment de la seva identitat de gènere i la seva orientació sexual.
    • Fomentar canvis en els homes afavorint posicions positives, no violentes, de cura de nosaltres mateixos i de les persones properes i d'harmonia amb l'entorn. Deconstruint, així, la forma tradicional de ser homes per tal de construir noves identitats masculines i una diversitat lliure de maneres de ser homes.

El Seminari Interdisciplinari d’Estudis de la Dona (SIED) :

• És una associació universitària que agrupaa persones interessades en la realitat de les dones i en els temes de gènere amb l’objectiu final d’establir un diàleg constant entre l’àmbit universitari i la dinàmica ciutadana.
  • Un dels seus objectius és facilitar que els nous coneixements sobre les dones siguin el punt de partida d’accions que permetin apropar el principi d’igualtat d’oportunitats a la societat lleidatana.

D’aquest diàleg entre ambdues entitats naixen aquestes jornades i s’evidencia que totes les persones, tant els homes com les dones, som víctimes de la nostra societat sexista, patriarcal i heterosexista.

Així, doncs cal que arribem a una conclusió evident: S’han d’incloure els homes en la lluita feminista. Cal que unim esforços per aconseguir una realitat igualitària, respectuosa amb la diversitat i lliure de qualsevol forma de discriminació.

La jornada-curs vol transformar les idees, el cor i la pràctica de les persones participants. Per això s’estructura en tres eixos:

1. Teoria: amb conferències d’experts reconeguts per tal obrir noves perspectives intel·lectuals.
  2. Experiència vivencial: amb tallers per incorporar experiencialment els continguts.
  3. Transformació social: amb una obra de teatre segons la metodologia del teatre de l’oprimit, per tal d’aportar eines de canvi social.

Programa:

Divendres 22 d’octubre a la Universitat de Lleida. Campus de Cappont. Facultat de Dret i Economia.

9:00 a 9:15 h. Entrega de carpetes, llibres i material de la jornada. Inscripció pels tallers de la tarda per rigorós ordre d’arribada.

9:15 a 9:45 h. Presentació i inauguració de la jornada a càrrec de Rosa Vaquero (SIED) i Daniel Gabarró (AHIGE).

10:00 a 12:00 h. Ponència i diàleg: Per què i com incorporar els homes a la igualtat de gènere. Situació actual i bones pràctiques inspiradores. A càrrec de Antonio García d’AHIGE Málaga (Asociación de Hombres per la Igualdad de Género de Málaga) .

12:00 a 12:30h. Pausa- descans.

12:30 a 14:30h. Ponència i diàleg: Economia i gènere: una altra realitat és possible més enllà del masclisme. A càrrec de Daniel Gabarró d’Homes Igualitaris-AHIGE-Lleida.

14:30 a 16:00h. Dinar.

16:00 a 20:00h. Tallers vivencials sobre gènere. Caldrà escollir-ne un.

• Masculinitat i canvi personal. A càrrec d’Antonio García (AHIGE Màlaga).
  • Cercles d’homes: obrir el cor per canviar l’entorn. A càrrec de Aharon Fernández (Homes Igualitaris-AHIGE Barcelona).
  • Pirates del gènere: més enllà de les etiquetes. A càrrec de Daniel Gabarró (Homes Igualitaris-AHIGE Lleida)

Dissabte 23 d'octubre a La Seu Vella de Lleida

10:30 a 12:30 h. “Aquí quien lleva los pantalones soy yo” Ponència a càrrec del Sr. Chema Espada Calpe. Antropòleg i treballador social. Coautor del llibre “Voces de hombres por la igualdad de género”

17:00 a 18:00 h. Masculinitat i violència de gènere: homes que maltracten.
A càrrec de Heinrich Geldschläger, del Servei de Suport a les Famílies contra la Violència Masclista de l’Ajuntament de Barcelona i d’ Homes Igualitaris-AHIGE Barcelona.

18:00 a 20:00 h. Teatre de l’oprimit amb l’obra Doble Jornada per la companyia La Comunicativa CTO.

Més informació:

Donen suport: