La jornada té un caire eminentment pràctic. S'hi debatrà la forma d'incloure els homes i joves en les polítiques d'igualtat i com elaborar programes específics per a ells. La intenció és oferir recursos pràctics per les persones que tenen responsabilitats tècniques i/o polítiques. Es presentaran propostes altament inspiradores per dur-les a termes.

Objectius:

Introduir els homes en les polítiques d’igualtat i en la Transversalitat de gènere.

Oferir pistes concretes per elaborar polítiques i programes específics adreçats a homes i joves a l’àmbit municipal.

Organització:

La jornada està organitzada pel SIED (Seminari Interdisciplinari d’Estudis de la Dona de la UdL) i per l’associació d’Homes Igualitaris- AHIGE Catalunya, amb el suport de la Diputació de Lleida i de la Universitat de Lleida. Logos els tenim a la següent ruta.

A qui s’adreça:

Adreçat a càrrecs electes i personal tècnic dels Ajuntaments de la província de Lleida, de totes les àrees municipals (Salut, Joventut, Seguretat, Igualtat...) i persones interessades professionalment.

Dia, lloc i horari:

• Dia: 3 de desembre de 2009
  • Horari: de 9:30 a 18:30 hores
  • Lloc: Facultat de Dret.
  • Presentació de la jornada: Sala de juntes de la Facultat de Dret.
  • Realització dels tallers: Aula 2.35 i Sala del jutjat 2.34 de la Facultat de Dret. Campus de Cappont

Programa:

• 9:30 a 10:00 h. Presentació de la jornada a càrrec de l’Il·lustríssim Senyor Jaume Gilabert, President de la Diputació de Lleida (pendent de confirmació) i de Mònica Valverde del Seminari Interdisciplinarii d’Estudis de la Dona (SIED).
  • 10:00 a 11:15 h. Ponència i diàleg: Per què una jornada com aquesta? Com involucrar els homes i joves en la igualtat de gènere? A càrrec de Daniel Gabarró d’Homes Igualitaris -AHIGE Catalunya.
  • 11:15 a 11:45h. Pausa- descans
  • 11:45 a 13:00h. Ponència i diàleg: Grups i xarxes d’homes igualitaris: com funcionen i com impulsar-les. A càrrec de Juanjo Compairé d’Homes Igualitaris-AHIGE Catalunya.
  • 13:00 a 14:30h. Pausa – Dinar
  • 14:30 a 16:00h. Tallers en paral·lel organitzats per membres d’Homes Igualitaris-AHIGE Catalunya. Cal escollir-ne dos:
    • Coeducació: Taller per impulsar l’aparicio de programes de coeducació a les escoles i instituts del municipi. Per què i com. Dinamitzat per Juanjo Compairé.
    • Intervenció amb homes joves des de la perspectiva de gènere: Comprendre la realitat actual dels joves entorn a la seva masculinitat i estratègies per implicar-los en la igualtat. Dinamitzat per Aharon Fernández.
    • Sensibilització en gènere i transversalitat (mainstreaming) per a l’administració: sensibilitzar, analitzar i proposar accions útils. Dinamitzat per Paco Abril.
    • Accions concretes al Municipi: espai per a dissenyar un primer esborrany de pla estratègic per implicar els homes del municipi o comarca. Dinamitzat per Daniel Gabarró.
  • 16:15 a 17:45 Repetició dels tallers-seminaris anteriors.
  • 18:00 a 18:30h. Cloenda- conclusions- compromisos.

Inscripcions:

La inscripció s’ha de fer via web. Ompliu el formulari que trobareu seguint l'enllaç: Formulari.

Si el formulari falla, inscriure-te al següent mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ficant les teves dades i un correu electrònic.