ACTIVITATS DEL CENTRE DOLORS PIERA D’IGUALTAT D’OPORTUNITATS I PROMOCIÓ DE LES DONES DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA

CURS: “La universitat coeducativa: integrant nous models de relació”

• Data: 16 i 23 de febrer, 9 i 16 de març de 2009
  • Horari: de 16 a 20 h.
  • Lloc: Campus de Cappont (Universitat de Lleida)
  • Dirigit a: PDI de la Universitat de Lleida
  • Pre-inscripció: fins al 13 de Febrer a http://www.ice.udl.es/upu/activitats.php?any=2008-2009
  • Codi curs: U0414
  • Organitza: Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida, amb la col·laboració del Instituto de la Mujer (Ministerio de Igualdad)
  • Més informació: Telf: 973703382

Activitats a Lleida

EXPOSICIÓ: “Feminitat conreada, feminitat sepultada”

• Dia inauguració: 19 de febrer (fins 5 març)
  • Horari: 19.00 hores
  • Lloc: Sala de la Cambra de Comerç (c/ Anselm Clavé, 2 Lleida)
  • Organitza: Maria Romero (artista plàstica)

XERRADES I CONFERÈNCIES

IV Jornades: “Intervencions socioeducatives i Gènere: Joves i violències de gènere”

• Data: Divendres, 13 de març de 2009
  • Lloc: Sala de Graus - Facultat de Pedagogia - Campus Mundet, Universitat de Barcelona.
  • Pre-inscripció: fins al 2 de Març a www.gredi.net/web/actions/congresses
  • Organitza: GREDI/DONA
  • Més informació: Telf: 934035248

CONVOCATÒRIES

Premi: “A la imatge commemorativa del Dia Internacional de les Dones: 'Què celebrem cada 8 de març?'"

• Premi: 3.000,00 €
  • Publicació de la guanyadora: 08 de març del 2009
  • Convoca: Institut Català de les Dones
  • Més informació: www.gencat.net/icdones

Curs d’Extensió Universitaria: “La educación de los sentimientos”

• Dates: 20 Febrer i 6,7,20,21,27 i 28 de Març
  • Preinscripcions: formulari http://www.uco.es/catedrasyaulas/catedramujeres/actividades_en_curso.html
  • Matrícula: 19 de Gener – 18 de Febrer
  • Organitza:. Cátedra de Estudios de las Mujeres “Leonor de Guzmán”.
  • Més informació: Secretaría de la Cátedra de Estudios de las Mujeres “Leonor de Guzmán”: Edificio “Pedro López de Alba”, C/ Alfonso XIII, 13 (14071 Córdoba) Tfno. y Fax: 957/212171

ALTRES ACTIVITATS

EXPOSICIÓ:“Des del cos, Maria-Mercè Marçal”

• Data: fins al 15 de febrer
  • Horari: 19.00 hores
  • Lloc: Palau Robert (Passeig de Gràcia, 107 08008 Barcelona)
  • Organitza: Centre d'Informació de Catalunya
  • Més informació: 93 238 80 91 / 92 / 93 www.gencat.cat/palaurobert

NOSALTRES LES DONES: FADELA AMARA

Va néixer el 25 d’abril del 1964 a Clermont-Ferrand, França. És presidenta i fundadora del moviment Ni Putes ni Submises, creat originàriament per lluitar per la igualtat de la dona en els suburbis francesos i en l’actualitat present a diversos països, entre ells Espanya, Suècia i Itàlia. Nascuda en el si d’una família d’origen algerià i implicada en moviments socials des dels catorze anys, el 2002, organitzà una marxa per denunciar la situació de les dones a les barriades franceses sota el lema Ni Putes ni Submises. La reivindicació va transcorre durant cinc setmanes en una vintena de ciutats i va aconseguir captar l’atenció de l’opinió pública. Basada en aquesta experiència, ha publicat Ni putas ni sumisas (2003), un al·legat en favor dels valors republicans davant la discriminació. Recentment ha estat investida doctora honoris causa per la Universitat de Manchester i el 19 de juny del 2007 va ser nomenada Secretària d’Estat del govern francès dirigit pel Primer Ministre François Fillon.