"Para negociar bien hay que aprender a ser suaves con las personas y duros con los problemas"
Margarita Martí, Doctora en Psicologia. Blanquerna a la Universitat Ramon Llull i Licenciada en Filosofía y Ciencies de la Educació (Secció de Psicologia). Universitat de Barcelona

ACTIVITATS DEL CENTRE DOLORS PIERA D’IGUALTAT D’OPORTUNITATS I PROMOCIÓ DE LES DONES DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA

La Universitat de Lleida i el Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones han fet públic el I Pla d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones a la UdL, que es pot consultar a: http://www.udl.cat/serveis/centredolorspiera/documents/LaigualtatdegenerealaUdL.pdf

Xerrades, Conferències i Jornades

Xerrada: “ Llei de protecció de dades”

• Data: 17 d’abril
  • Hora: a les 20h.
  • Lloc: Centre Cívic de la Granadella.
  • Organitza: Servei d’Informació i Atenció a les Dones del Consell Comarcal de les Garrigues.

Convocatories

IV PREMI D’INVESTIGACIÓ “Presen Sáez de Descatllar”

• Data: 31 de desembre de 2009
  • Lloc: Seminari Interdisciplinari d’Estudis de Gènere (SIEG). Universitat Miguel Hernández d’Elx, Vicerectorat d’Estudiants i Extensió Universitària, Campus d´Elx, Edifici Hélike, Av. de la Universitat, s/n. 03202 Elx (Alacant).
  • Bases: http://blogs.umh.es/sieg/2009/03/11/presentacion-del-iv-premio-de-investigacion-presen-saez-de-descatllar/
  • Organitza: Centre de Coordinació dels Estudis de Gènere de les Universitats Públiques Valencianes

Microcrèdits per afavorir l'autoocupacció femenina i la creació d'empreses promogudes per dones

• Termini de presentació: fins al 21 d’abril de 2009
  • Organisme atorgant: Ajuntament de Lleida. Regidoria de Polítiques d’Igualtat.
  • Lloc de presentació de les sol·licituds: Les sol·licituds es presentaran en el Registre d’entrades de l’Ajuntament (Ajuntament de Lleida: Oficina d’Atenció Ciutadana, Edifici Pal·les, pl. de la Paeria 11, baixos, 25007 Lleida)
  • Beneficiaries: aquelles dones que compleixin els següents requisits:
    1. Ser major d’edat.
    2. Estar empadronada al municipi de Lleida.
    3. Voler endegar un nou projecte empresarial a la ciutat de Lleida. També es consideraran projectes de nova creació els que no hagin complert un any d’antiguitat en el moment de presentar la sol·licitud.
    4. No tenir deutes amb l’ajuntament de Lleida, amb la Hisenda Pública, ni amb la Tresoreria de la Seguretat social. Serà necessari aportar els certificats corresponents.
    5. Tenir el permís de treball que autoritzi el treball per compte propi.
    6. No podran obtenir la condició de beneficiaris les persones o entitats que es trobin en algunes de les circumstàncies establertes a l’article 6 de l’annex I del Pla Estratègic de Subvencions en les Bases Reguladores Generals de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Lleida i els seus Organismes Autònoms.
  • Normativa: Convocatòria (BOP Lleida 41 de 21.3.2009), Bases i convocatòria (BOP Lleida 82 de 10.6.2008)

Cursos

Curs on-line: “Las violencias contra las mujeres: tipología, definiciones y alternativas”.

Cursos d’informàtica amb Ibercaja

• Data: Entre març i abril
  • Horari: a determinar.
  • Lloc: a determinar.

Curs on-line: “Género y políticas de igualdad”.

• Data: 4 de maig de 2009.
  • Més informació: http://isonomia.uji.es/generoypoliticas7/

Curs on-line: “Pon nota en Igualdad”.

• Data: 4 de maig de 2009.
  • Més informació: http://isonomia.uji.es/notaigualdad6/

CURS DE GESTIÓ I MILLORA DE L’EMPRESA DIRIGIT A DONES EMPRESÀRIES

• Data: 6, 20 i 27 d’abril i 4 i 11 de maig
  • Horari: de 9 a 13h.
  • Lloc: Sala d’actes de la Cambra de comerç (Solsona)
  • Organitza: Servei d’Informació i Atenció a les Dones del Consell Comarcal del Solsonès.
  • Més informació: 973 483 234 / 973 480 050

ALTRES ACTIVITATS

Taller: Edición y Creación “Vídeo del Minuto”.Uso y aplicación del programa Adobe Premier.

• Data: 20, 21, 22 y 23 d’abril
  • Horari: de 16.30 a 20.30h
  • Lloc: Instituto de la Juventud, C/ Adarve, 2, 14071 Córdoba
  • Matricula: del 16 de març al 16 d’abril
  • Preu: 25 €
  • Places: 20
  • Organitza: Cátedra de Estudios de las Mujeres “Leonor de Guzmán” (Universidad-Diputación de Córdoba)
  • Més informació: Secretaría de la Cátedra: Edificio “Pedro López de Alba”, C/ Alfonso XIII, 13. Tel. 957 21 21 71/ Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

NOSALTRES LES DONES

Gala Placidia

Aelia Galla Placidia (c.388 – †27 de novembre de 450), filla de l’emperador romà Teodosi I i de la seva segona esposa Gal·la, filla de Valentinià I, emperador d'Occident.

Gal·la Placidia vas ser germanastra dels emperadors Honori i Arcadi. Al morir el seu pare (395), va romandre a Roma al costat de la seva tia Constància, filla de l’emperador Constanci II i esposa de l’emperador Gracià. En el 409 o 410, durant el setge de Roma per Alaric, Gal·la va ser feta presonera pels visigots, acompanyant-los durant la seva incursió a través d'Itàlia i la Gàl·lia, on Alaric va morir aquell mateix any.

Ella va tenir un fill, Teodosi, de Ataülf, però va morir als pocs anys i el van enterrar a Barcelona. Li va succeir Sigeric que va ser assassinat als set dies, encara que va tenir temps de matar als fills de Ataúlf i sotmetre a Gal·la a diverses vexacions.

El seu germà Honori la va forçar a casar-se amb el general Constanci, associat al govern de l’imperi d’Occident, al gener del 417. D’aquest matrimoni va tenir dos fills, Valentinià III i Honori.

Enmig d’aquests problemes i d'un imperi que s’enfonsava va actuar com una conciliadora de totes les parts. És una de les poques dones que intervenen en política en l'Antiguitat, va ser un símbol d’equilibri i pau . Va manar edificar les basíliques de Sant Joan Baptista i de la Santa Creu a Ràvena. De la segona només queda el oratori de Sant Llorenç, conegut com mausoleu de Gal·la Placidia. A Roma va finalitzar la basílica de San Juan Laterà, avui Letrán.