Skip to content

UdL Site Home

Home

Aprovat el Reglament de la Comissió negociadora i de seguiment del Pla d’igualtat

Comissio Pla igualtatL'Acord núm. 390/2022 del Consell de Govern de 14 de desembre de 2022 aprova el Reglament de funcionament de la Comissió negociadora i de seguiment del Pla d’igualtat de la Universitat de Lleida i dona el tret de sortida a l'elaboració de la diagnosi de la situació de les dones a la UdL i el procés de disseny del III Pla d'igualtat. 

El Reglament dota dels instruments necessaris a aquesta Comissió en el desenvolupament de les seves funcions, en relació amb el Pla d'igualtat.

 

La constitució de la Comissió Negociadora i de Seguiment del Pla d’Igualtat de la Universitat de Lleida dona resposta a allò establert a la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat efectiva de dones i homes (tant per les organitzacions i institucions de caràcter públic com privat), al Reial Decret Llei 6/2019, d’1 de març, de Mesures urgents per a la garantia d’igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el desenvolupament de la seva ocupació, així com al Reial Decret 901/2020, de 13 d’octubre, pel qual es regulen els Plans d’igualtat i el seu registre. 

L'objectiu fonamental de la Comissió és vetllar per l’elaboració i l’aplicació del Pla d’Igualtat entre dones i homes de la institució. En aquest sentit, té la finalitat de realitzar-ne el seguiment, interpretar i resoldre els dubtes que plantegi la seva implementació, prendre les decisions oportunes per a la seva millora o desenvolupament, i avaluar-ne els resultats.

Estarà participada per una part institucional i una part social, de quatre membres cadascuna i constituïda de forma paritària entre membres que designi el Rector/a (part institucional) i membres dels agents socials amb representació a la UdL (part social), i equilibrada entre dones i homes.  

El pla d'igualtat és l'eina principal que la llei preveu per a garantir el principi d'igualtat entre dones i homes. Els plans d’igualtat són un conjunt ordenat de mesures, adoptades després de l’elaboració i aprovació d’una diagnosi de situació, tendents a aconseguir fer efectiva la igualtat entre dones i homes i a evitar tota discriminació per raó de sexe en un context organitzacional i en el marc de les relacions laborals.

Un pla d’igualtat, lluny de ser una mera guia d’actuació amb caràcter facultatiu o un pla estratègic, esdevé un acord en el marc de la negociació col·lectiva i, per tant, d’obligat compliment, generador de drets i obligacions i sota control de les autoritats competents en la matèria que tenen potestat per penalitzar en cas de no compliment.

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it.

I understand