Un curs més, el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones reprèn els tallers de prevenció de la violència masclista en l'àmbit de la parella que realitzarà durant aquest curs 2017-2018 a diverses facultats i escoles de la UdL.
El primer taller s'ha realitzat a la Facultat de Lletres, en el marc del Grau de Comunicació Audiovisual i continuaran a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, en els propers dies. Pel segon quadrimestre, estan previstos a la Facultat de Dret, Economia i Turisme. L'activitat, que l'any passat es va ampliar per primer cop a la Facultat de Medicina, està previst dur-la a terme durant aquest curs a la Facultat d'Infermeria i a l'Escola Politècnica Superior.
Read more: Continuen els tallers de prevenció de la...

Un total de 413 alumnes de quart d'ESO -210 noies i 203 nois- participaran aquest divendres, 27 d'octubre, a la jornada Per què no puc fer-ho?, dedicada a presentar els estudis de la Universitat de Lleida (UdL) sense estereotips de gènere. La vuitena edició se centra en els graus de l'Escola Politècnica Superior (EPS), on predomina l'alumnat masculí, i de la Facultat de Medicina, concretament al grau de Ciències Biomèdiques, on la majoria són noies.
Aquesta jornada, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, se celebra anualment des del 2010 i per ella ja hi han passat uns 2.600 estudiants de Secundària de les comarques de Ponent. Enguany hi participen joves dels instituts Màrius Torres, Ronda, Guindàvols i Maristes de Lleida; l'Olivera de la Granadella, l'INS d'Alcarràs i l'INS Pla d'Urgell.
Read more: Més de 400 alumnes d'ESO al 8è Per què no puc...
Una de les paradoxes de la societat actual és que tot i que les estadístiques poblacionals evidencin que evolucionem cap a una societat de persones més grans, persisteix el culte a la joventut i a uns estereotips concrets de bellesa. Aquesta mentalitat impregna tots els àmbits.
Quan es pensa en la idea de “dona”, la imatge que ve al cap és la d’una dona jove; quan es pensa en la idea de “dona maltractada” la imatge que ve al cap és la d’una dona entre els 20 i 40 anys. En cap dels dos casos la imatge en què pensem mai és la de la vellesa, mai és la de les dones grans. Aquest és un dels grups d’edat més oblidats mediàticament, socialment, menys tractats i més invisibilitzats. També queden invisibilitzats els problemes socials que tenen, un dels més silenciats és el de les violències que pateixen per la seua doble condició: per ser dona, i per tenir més de 65 anys.
Read more: Dones grans, víctimes invisibles de la violència...
La formació integral de l’estudiantat és una de les funcions fonamentals de les universitats contemporànies. La universitat ha de formar bons professionals de les diverses branques del coneixement, al mateix temps que ha de facilitar el desenvolupament intel·lectual i personal dels estudiants a partir d’uns valors i ha d’ajudar-los a construir la seva capacitat de la reflexió crítica per tal que puguin interactuar en la societat de què formen part com a ciutadans.
En aquest sentit, les institucions universitàries han de poder oferir alguns coneixements i capacitats que són socialment útils pel conjunt de l'estudiantat, indistintament de la titulació que cursi, i que tenen així un caràcter de formació transversal. El Reial Decret 861/2010, en el qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, ja recull aquesta filosofia sobre la formació transversal, més enllà de la docència reglada stricto sensu.
Read more: Aprobada la matèria transversal en igualtat de...