Página principal de la UdL

Doris Grinspun, primera infermera doctora Honoris Causa per la UdL

doctorathonorisDoris Grinspun serà la primera infermera investida doctora honoris causa per la Universitat de Lleida (UdL), tal com es va acordar en el Consell de Govern, celebrat el passat dilluns 11 de desembre, i a proposta de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF‐UdL).

L'acte d'investidura se celebrarà el proper 8 de febrer i la notícia ha estat acollida amb entusiasme ja que “la investidura suposa l'acte de visibilitat acadèmica més important i científica de la nostra professió i un reconeixement a totes les infermeres i infermers”, en paraules de Joan Blanco, degà de la FIF‐UdL; i Montserrat Gea, padrina de la investidura.

Des del Centre Dolors Piera volem agrair i felicitar a la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia la seva iniciativa i esperonem als diferents Centres de la UdL que facin propostes de candidatures femenines al Doctorat Honoris Causa a fi de visibilitzar i reconèixer la seves aportacions a la nostra societat i equilibrar el nombre de dones i homes que reben aquest reconeixement, tal com preveu el II Pla d'Igualtat entre Dones i Homes de la UdL (2016-2019).

La Dra. Doris Grinspun, nascuda a Xile i gerent general de l'Associació Professional d'Infermeres de Ontario (RNAO Canadà) i impulsora de les Guies BPSO® (Best Practice Spotlight Organizations), està estretament vinculada a les infermeres de Lleida. La nostra ciutat va acollir la formació de la segona cohort de Centres Compromesos amb l'Excel·lència, de la que forma parteix el consorci format pel Hospital Universitari Arnau de Vilanova, l'Hospital Universitari Santa María i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL i que explica|compta amb la col·laboració del Col·legi|Escola Oficial d'Infermeres i Infermers de Lleida.

Grinspun va estudiar a Israel i els Estats Units, i va acabar treballant al Canadà com a infermera clínica especialitzada en rehabilitació. La seva tasca al capdavant de la RNAO ha convertit aquesta associació professional en un referent per a l'elaboració de polítiques públiques de salut. Defensora de solucions solidàries basades en l'evidència, insisteix en valors com la dignitat humana, el benestar de les persones i l'interès públic. Professora de les universitats d'Otawa i Toronto, Doris R. Grinspun ha rebut més de 50 premis professionals i acadèmics, entre qui destaquen l'Ordre d'Ontario (2003), la Medalla del Jubileu del Diamant de la Reina Isabel II (2012) o el Nursing Leadership Award (2013).

Font: Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.