Ir al contenido

Página principal de la UdL

Per què no puc fer-ho? (Por qué no puedo hacerlo)

Per què no puc fer-ho? 2018

pqnpf2018Divendres 16 de novembre, en el marc del Per què no puc fer-ho?, la jornada de presentació dels estudis de la Universitat de Lleida sense estereotips de gènere, presentarem els graus de la Facultat de Lletres (filologies) als nois i l'Escola Poiltècnica Superior a les noies (enginyeries). 

En total, s'han inscrit 217 noies i 217 nois de centres de la demarcació de Lleida: l'INS d'Alcarràs, l'INS Guindàvols, el col·legi del Carme, l'INS Almatà de Balaguer, l'INS Torrevincens, el col·legi Maristes i l'INS Canigó d'Almacelles.

Les activitats previstes a la jornada inclouen una presentació dels estudis, a càrrec de Marta Chàfer, arquitecta, i Amat Baró, filòleg, i tallers pràctics, com per exemple els titulats "Ola k ase", "Escriptura de cançons d'èxit", "El giroscopi" o "Construcció sostenible".

Leer más: Per què no puc fer-ho? 2018

Per què no puc fer-ho? 2017

PQNPF 2016 noticiawebPer què no puc fer-ho? és una jornada adreçada a presentar a l’alumnat de 4t d’ESO de la demarcació de Lleida els estudis de la Universitat de Lleida sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat.

Les eleccions acadèmic-professionals segueixen, encara avui, marcades pel fet de ser noia o noi, de ser dona o home. Concretament, en l'elecció d'estudis s'observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o a l'ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d’electrònica, informàtica, educació física…) la jornada Per què no puc fer-ho? permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l'elecció de les carreres universitàries. 

Leer más: Per què no puc fer-ho? 2017

Per què no puc fer-ho? 2016

pqnpf 2016 web

Per què  no puc fer-ho? és una jornada adreçada a presentar a l’alumnat de 4t d’ESO de la demarcació de Lleida els estudis de la Universitat de Lleida sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat. 

Hi participen 383 alumnes, 191 noies i 192 nois dels següents instituts: Josep Lladonosa i Guindàvols de Lleida, Lo Pla d’Urgell de Bellpuig, l'Olivera de la Granadella, Canigó d’Almacelles i l’Ins. d'Alcarràs.

Leer más: Per què no puc fer-ho? 2016

Per què no puc fer-ho? 2015

foto pqnpf 2015 webPer què no puc fer-ho? és una jornada adreçada a presentar a l’alumnat de 4t d’ESO de la demarcació de Lleida els estudis de la Universitat de Lleida sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat. 

Hi participen 440 alumnes, 221 noies i 219 nois dels següents instituts: Josep Lladonosa, Manuel de Monsuar, Gili i Gaya i Guindàvols de Lleida, l'Olivera de la Granadella i l'ins d'Alcarràs.

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa. 

Leer más: Per què no puc fer-ho? 2015

Per què no puc fer-ho? 2014

perquenopucferhoPer què no puc fer-ho? és una jornada adreçada a presentar a l’alumnat de 4t d’ESO de la demarcació de Lleida els estudis de la Universitat de Lleida sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat. 

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa. 

Leer más: Per què no puc fer-ho? 2014

Per què no puc fer-ho? 2013

3 Les eleccions acadèmic-professionals segueixen, encara avui, marcades pel fet de ser noia o noi, de ser dona  o home. Concretament, en l'elecció d'estudis s'observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o a l'ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals ( estudis d’electrónica, informática, educació física…) la jornada Per què no puc fer-ho? permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l'elecció de les carreres universitàries.

Consulteu el tríptic de l’activitat.

Leer más: Per què no puc fer-ho? 2013

¡Atención! Este sitio usa cookies y tecnologías similares.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto