Página principal de la UdL

El Dia Internacional de les Dones més multitudinari de la història de Lleida

seuvellaMés de 3.000 persones van sortir al carrer per defensar el dret a la igualtat d’oportunitats entre homes i dones a la ciutat de Lleida durant el 8 de març, Dia Internacional de les Dones. Diverses associacions feministes lleidatanes van organitzar diferents actes i activitats que reivindicaven la igualtat de gènere i la no discriminació.

Durant el matí es van realitzar piquets informatius encapçalats per Marea Lila, amb una pancarta amb el missatge “Ens volem vives, lliures i combatives”. Al llarg del recorregut, concentrat en l’Eix comercial, les militants van repartir fullets informatius als locals que no s’havien afegit a la vaga convocada; d’altra banda, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) va actuar des de primera hora del matí amb la tallada del pont de la Universitat, a més de demanar una aturada dels estudis de la Universitat de Lleida durant tota la jornada a la qual l’estudiantat va respondre positivament, amb un alt percentatge de les classes suspeses pel recolzament de les estudiants a la vaga.

Al voltant del migdia, diverses associacions dedicades a la promoció de les dones i la igualtat de gènere com l’Associació Lika o Grup de Dones de Lleida van organitzar activitats dinàmiques i jocs amb perspectiva de gènere a la Plaça Sant Joan, tot fent participar activament a la ciutadania.

Com a últim acte commemoratiu de la jornada, a les 18h va arrencar la manifestació organitzada per Marea Lila, que animava a portar peces de roba de color lila per fer més visible la crida. La proposta es va acollir satisfactòriament entre la multitud, protagonitzada per dones. També hi eren presents UGT i CCOO i altres plataformes que han organitzat concentracions reivindicatives al llarg de la jornada.

La marxa va esdevenir de forma pacífica, no obstant, amb crides i pancartes amb consignes contundents com "Us indigna més una dona lliure que una d'assassinada" o "Ens ho van prendre tot, fins i tot la por", la majoria d'elles escrites per ciutadanes joves. En definitiva, la manifestació va ser tot un èxit: la gran participació del poble lleidatà en la marxa va obligar, fins i tot, a modificar el recorregut inicial.

Així, la commemoració del Dia Internacional de les Dones d’enguany ha esdevingut la més multitudinària de la història de la capital del Segrià: per una banda, per la quantitat de les treballadores que es van afegir a l’aturada de dues hores o bé a la vaga general convocades, i per altra banda, per la participació massiva de la ciutadania lleidatana en les concentracions i manifestacions.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto