Ir al contenido

Página principal de la UdL

Per què no puc fer-ho?, presentació dels estudis universitaris de la UdL sense estereotips de gènere

El Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida organitza amb el suport de l'Escola Politècnica Superior, la Facultat de Lletres i el Servei d'Informació i Orinetació Universitària, la jornada Per què no puc fer-ho? que tindrà lloc el 16 de novembre de 2018. Es tracta d'una jornada adreçada a l’alumnat de 4t. d’ ESO per presentar els estudis de la UdL sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat. Concretament, es presentaran els graus de la Facultat de Lletres (filologies) als nois i l'Escola Poiltècnica Superior a les noies (enginyeries).

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa.

 

En aquest sentit, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals. La jornada Per què no puc fer-ho? permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

En total, s'han inscrit 217 noies i 217 nois de centres de la demarcació de Lleida: l'INS d'Alcarràs, l'INS Guindàvols, el col·legi del Carme, l'INS Almatà de Balaguer, l'INS Torrevincens, el col·legi Maristes i l'INS Canigó d'Almacelles.

Les activitats previstes a la jornada inclouen una presentació dels estudis, a càrrec de Marta Chàfer, arquitecta, i Amat Baró, filòleg, i tallers pràctics, com per exemple els titulats "Ola k ase", "Escriptura de cançons d'èxit", "El giroscopi" o "Construcció sostenible".

Durant la jornada, l’estudiantat assistent tindrà l’oportunitat de conèixer de primera mà dones i homes que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional. Un dels objectius és que noies i nois puguin tenir models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen i, en última instància, permeti promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.

¡Atención! Este sitio usa cookies y tecnologías similares.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto