Página principal de la UdL

Violència de gènere en l'àmbit del treball

publicidad web 2Amb el motiu de que el treball és un element fonamental per a les dones que es troben en una situació de violència de gènere, ja que li atorga una seguretat econòmica i li permet combatre l'aïllament social, el Centre Dolors Piera organitza una Jornada violència de gènere i treball per a commemorar Dia Internacional de les Dones, que se celebrarà el 6 de març a partir de les 9.30 h, a l’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfonterera del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida. La jornada es podrà seguir en directe a través del canal de retransmissions de la UdL.

La jornada violència de gènere i treball té per objectiu efectuar una anàlisi crítica del tractament, tant legal com convencional, que es realitza de la protecció de la treballadora víctima de violència de gènere, tant en l'àmbit laboral com de seguretat social i valorar els avanços portats a terme fins al moment.

El programa compta amb la col·laboració del Ministeri de la Presidència Relacions amb les Corts i Igualtat a través del Institut de la Dona i per a la Igualtat d'Oportunitats, el Ministeri d'Economia i Competitivitat i el SBRlab – Social and Business Research Lab i Women in power.

El manteniment actiu de la dona maltractada, les relacions socials en el marc de l'empresa, la valoració del treball, entre altres qüestions, són elements que actuen de forma positiva en la víctima de violència de gènere i permeten afrontar amb més expectatives d'èxit la superació de la dramàtica situació que viu la dona maltractada.

Per protegir la feina de les dones en situació de violència de gènere la llei orgànica de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere (2004) conté un conjunt d'accions dirigides a facilitar i garantir el manteniment dels seus drets laborals, com són els mecanismes d'adaptació de la jornada de treball i les mesures relatives a la continuïtat de la relació laboral.

La jornada comptarà amb una conferència de la Dra. Eva Garrido, Catedràtica del treball i Seguretat Social de la Universitat de Cádiz , titulada " La protecció laboral de la treballadora víctima de violència de gènere " i una taula rodona en què participaran representants de diversos organismes i agents socials que posaran sobre la taula avanços i dificultats trobades en l'aplicació de les mesures laborals per a la protecció de les víctimes de violència de gènere.

Podeu descarregar-vos el programa.

Dossier de la jornada (català)

Dossier de la jornada (castellà)

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.