Página principal de la UdL

MOOC en Violència de gènere a la UdL

MOOC VG UdLLa Universitat de Lleida (UdL) posa en marxa el proper 16 de març el curs massiu obert en línia, conegut com a MOOC (massive open online course) titulat "Violència de gènere. Una mirada multidisciplinària". El curs s'estructura en cinc mòduls, que requereixen una dedicació de 25 hores.

Es tracta d'un projecte impulsat pel vicerectorat de Docència que s'ha dut a terme pel Centre d'Igualtat d'OPortunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera. El professorat prové de diferents disciplines i àrees de coneixement i aborden la problemàtica de la violència de gènere en la parella. L'equip docent està format per la Mª Ángeles Calero (Universitat de Lleida), Leonor Cantera (Universitat Autònoma de Barcelona), Ianire Estébanez (ciberactivista i bloguera, autora de la web minoviomecontrola.com), Isabel Menéndez (Universitat de Burgos), Teresa Quintillà (Universitat de Lleida) i Carme Valls (metgessa).

Els continguts d'aquest primer MOOC de la UdL es presenten al llarg de les 5 setmanes a partir de peces audiovisuals que aborden temes com la construcció social del gènere, les causes i els tipus de violència de gènere en la parella, les estratègies per abordar-la, el paper que desenvolupen la llengua i els mitjans de comunicació, què fer des dels centres educatius per a l'eradicació de les violències masclistes, quines són les conseqüències de la violència sobre la salut de les dones, etc.

Els MOOC són cursos breus en durada, formalitzats a través d'internet, gratuïts, amb un sistema d'avaluació diferent a l'habitual i oberts a qualsevol estudiant d'arreu del món. Segons el vicerectorat de Docència, la UdL els veu com "una oportunitat de generar una estratègia docent complementària a la docència de graus i màsters que vagi més enllà del seu espai d'influència tradicional". Entre els seus objectius estan la captació d'alumnat, la preparació d'estudiants d'etapes no universitàries en els àmbits del coneixement on necessiten un reforç i la transferència de coneixements a la societat d'una manera més flexible.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.