Página principal de la UdL

Rodoreda, Betriu i un Diamant

RODOREDAL'any 1962 Mercè Rodoreda (1908-1983) va publicar una de les seues grans novel·les, La plaça del Diamant, traduïda a més de 30 idiomes. Dos dècades després, al 1982, el cineasta Francesc Betriu (1940-2020) va dirigir l'adaptació audiovisual homònima en dos versions: la sèrie televisiva de quatre capítols per a TVE i una versió cinematogràfica (un muntatge reduït de la sèrie doblada al català).

Ara, els departaments de Geografia, Història i Història de l'Art i de Filologies i Comunicació, juntament amb la Biblioteca de Lletres de la Universitat de Lleida, commemoren els recent seixanta i quaranta anys respectivament d'aquestes obres en la jornada: Rodoreda, Betriu i un Diamant: 60/40 anys de La plaça del Diamant, que compta amb el suport del Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, la Facultat de Lletres i el Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL.

Dijous 9 de febrer de 2023
16.00h Inauguració de la jornada i projecció dels capítols 1 i 2 de la sèrie 'La plaça del Diamant'

18.00h Taula rodona: Reflexions històriques, literàries i cinemato­gràfiques sobre La plaça del Diamant, a càrrec de Maria José Vilalta (Història, UdL), Xavier Macià (Filologia Catalana, UdL) i Sandro Machetti (Història de l'Art, UdL). Modera Anna Sàez (escriptora i periodista)

Divendres 10 de febrer de 2023
12.00h Presentació de l'exposició a la biblioteca de Rectorat: El Fons Francesc Betriu. Diamant(s) de cine a la Universitat de Lleida, que es podrà visitar fins el 21 de febrer, amb la presencia de Nieves López Menchero (representació del llegat Francesc Betriu), Jorge Nieto (Comunicació Audiovisual, UdL) i Rodolf Gonzàlez (cap de la Biblioteca de Lletres, UdL)

16.00h Projecció dels capítols 3 i 4 de la sèrie 'La plaça del Diamant'

18.00h Taula rodona: La plaça del Diamant en la memòria dels seus protagonistes, conversa amb Lluís Homar (actor protagonista i actual director de la Compañía Nacional de Teatro Clàsico) i Josep Rosell (director artístic) Modera: Anna Sàez (escriptora i periodista)

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.