Página principal de la UdL

L'endocrinòloga Carme Valls-Llobet, honoris causa per la UdG

carme valls UdGL'endocrinòloga Carme Valls-Llobet, professora del del Màster Oficial en Estudis de Gènere i Gestió de Polítiques d'Igualtat de la UdL, ha rebut la distinció de doctora honoris causa a la Universitat de Girona, distinció que se suma a la Medalla de la Universitat de València l'any 2019 i a la Creu de Sant Jordi 2020 per la seua tasca pionera en l’aplicació de la perspectiva de gènere en la investigació científica i mèdica.

La dra. Carme Valls, en el seu discurs a l'acte d'investidura, ha volgut dedicar aquest reconeixement a professionals de la medicina, perquè "són molts els i les professionals que mereixen medalles", i també a la seva família. En el seu discurs d'ingrés, ha recordat com va influir mentre estudiava a la universitat “la realitat de la Barcelona de la postguerra” la qual cosa li ha fet impossible “separar la ciència i l’exercici de la professió de les desigualtats socials i econòmiques” que l’envolten.

La doctora Valls-Llobet, considerada una de les veus més importants en la divulgació de la perspectiva de gènere en l'àmbit de les Ciències de la Salut, va ser pionera a Espanya en plantejar la recerca mèdica sobre les diferències en mortalitat i morbiditat entre homes i dones. També va formar part d'un moviment internacional per a impulsar la inclusió de les dones en els assajos clínics i el rigor científic aplicat als problemes més habituals de les dones.

Ex professora de la Universitat de Barcelona (UB), dirigeix el programa Dona, salut i qualitat de vida a l’ONG Centre d’Anàlisis i Programes Sanitaris (CAPS), que té com a objectiu investigar i posar en evidència les diferències de gènere en la salut, proporcionant a les dones l'accés a la informació i als recursos.

El Centre Dolors Piera va convidar-la per protagonitza la celebració del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones a la Universitat de Lleida (UdL), durant la pandèmia, a través un diàleg feminista amb ella qu es pot veure al canal Youtube del Centre Dolors Piera.

Més informació: Premsa UdG

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.