Página principal de la UdL

L'oceanògrafa Josefina Castellví inaugura el sistema universitari català a la UdL

JosefinaCastellviUdLLa Universitat de Lleida (UdL) ha estat l'amfitriona de la inauguració oficial del curs acadèmic 2014-2015 del sistema universitari català, celebrat el 8 de setembre a la nau central de la Seu Vella i presidit pel conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell. L'oceanògrafa catalana Josefina Castellví i Piulachs ha pronunciat la lliçó magistral titulada "La recerca científica com a base de desenvolupament social".

L'experta en microbiologia marina ha alertat del perill que suposa que l'home interfereixi en el funcionament dels ecosistemes sense saber com reaccionarà el sistema natural i que el coneixement profund d'aquests processos naturals el dóna la recerca científica fonamental. És per això que ha defensat la investigació com a motor de progrés, de riquesa i de sostenibilitat de la societat.

Castellví va liderar la instal·lació de la Base Antàrtica Espanyola a l'illa de Livingston l'any 1988 i la va dirigir durant moltes campanyes. Ja retirada de la recerca activa, ha tornat al continent blanc per participar al documental Los recuerdos de hielo (Albert Solé, 2013).

Entre altres reconeixements, Castellví, té la Creu de Sant Jordi (2003), la Medalla Narcís Monturiol al Mèrit Científic i Tecnològic (1996), el premi de Medi Ambient de l'Institut d'Estudis Catalans (2006) i el premi Català de l'Any (2013).

Per la seua trajectòria i reconeixement, el Centre Dolors Piera, amb l'objectiu de visibilitzar més dones en els Doctorats Honoris Causa i les lliçons inaugurals dels cursos acadèmics, va incloure Josefina Castellví en un llistat de possibles candidatures femenines per a aquests actes.

Font: Oficina de Premsa de la UdL

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.