Página principal de la UdL

15 d'octubre, Dia Internacional de les Dones Rurals 2012

El 15 d'octubre de 2012 es commemorarà amb les 5es Jornades Dones i Igualtat de Tracte en el Món Rural es celebraran el divendres 15 d’octubre de 2011 de 16.00 a 20.00, Dia Internacional de les Dones Rurals, a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l'Educació.

Es tracta d'unes jornades organitzades pel Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones adscrites a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida en el marc del Màster Oficial Online en Agents d'Igualtat d'Oportunitats per a les Dones: àmbit rural. Aquestes jornades s'han aprovat pel Consell de Govern el 30 de maig de 2012 com a crèdits de Lliure Elecció, per a l'alumnat de diplomatura i llicenciatura, i formen part, juntament amb les jornades previstes per a la resta de diades reivindicatives dels drets de les dones (25 de novembre, 8 de març i 28 de maig), d'una assignatura optativa del Grau Senior de la UdL titulada "Aspectes dels Drets Humans. La dimensió internacional dels Drets Humans". Descarregueu-vos el programa de les jornades.

Objectius

• Visibilitzar la situació de les dones del món rural i les relacions de gènere en els espais rurals
  • Conèixer el paper de les dones en el mercat laboral i en l'economia de les zones rurals
  • Analitzar els reptes i les noves oportunitats en el context rural des d'una perspectiva de gènere
  • Reconèixer projectes i experiències en l'àmbit rural des d'una perspectiva de gènere

Continguts

• Conferència: La doble contribució invisible de les dones en l'economia rural,a càrrec de Ramon Morell, professor honorari del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida.
  • Conferència: Mercat laboral i entorn socioeconòmic de les dones en l'àmbit rural, a càrrec de Marta Pallarés, geògrafa i diplomada en estudis i mestratge en Estudis Territorials i de població.
  • Taula rodona: Experiències en femení: Reptes i oportunitats per a les dones en l'àmbit rural. L'emprenedoria com a opció. Hi participen: Socarrel (Roser Bombardó, Solsona),Taüll Orgànics (Ana Sirvent, Taüll) i Montserrat Barbut (emprenedora i alumna del Màster Oficial Online en Agents d'Igualtat d'Oportunitats: Àmbit Rural)

Avaluació

• Assistència al 100% de la jornada
  • Participació a classe
  • Treball reflexiu sobre un dels temes tractat durant les jornades. El termini per al lliurament de la ressenya és el dia 30 de novembre de 2012 al c/e Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. Qualsevol treball copiat serà un suspens automàtic

Preu

El preu del curs és de 18€ per a l'alumnat de Lliure Elecció.

INSCRIPCIÓ

IMPORTANT: Les persones interessades hauran d'inscriure's mitjançant el formulari d'inscripció, tenint cura d'introduir totes les dades de contacte correctament, especialment el nom i cognoms, el DNI, el telèfon i el correu electrònic. Un cop s'hagi efectuat la inscripció, s'emetrà una butlleta de pagament que s'haurà de retornar al Centre Dolors Piera segellat per l'entitat bancària.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto