Roda d’homes a la UdL contra la violència masclista

IMG 1899Prop de 200 persones ha participat a la Roda d’Homes contra la violència de gènere realitzada al Campus de Cappont de la UdL (entre l'Escola POlitècnica Superior i l'edifici Polivalent) organitzada per les entitats Lika i Homes Igualitaris-Lleida, per tal de reforçar el compromís de la UdL per a l'eradicació de la violència de gènere en l'àmbit universitari i commemorar el 21 d'octubre.

Aquesta data forma part de l’Agenda d’homes per la igualtat. Es realitzen diverses Rodes d’Homes contra la violència de gènere a diferents punts de Catalunya, sota el lema "Trenquem el silenci, el silenci ens fa còmplices". La Universitat de Lleida ha estat la primera universitat catalana en sumar-se al rebuig de la violència masclista en el marc de les Rodes d’Homes.

IMG 1903L’acte té per objectiu posar de manifest que la violència masclista no és únicament un problema de les víctimes que la pateixen, sinó que és una qüestió que afecta tota la societat. D’una altra banda, vol visibilitzar la necessitat que els homes s’impliquin en la lluita contra la violència de gènere i altres models de masculinitats, respectuoses, igualitàries i lliures.

És en aquest sentit que s’ha escollit l’Escola Politècnica Superior de la UdL en ser un dels centres amb més presència masculina. Així, es promou un gest a favor de la coeducació, una educació que supera els rols i estereotips de gènere i que educa en igualtat per tal de formar persones de manera integral, potenciant al màxim les seues potencialitats.

L’activitat ha estat oberta a la ciutadania, en general, tot i que es vol donar protagonisme als homes, alumnes i professors, de l’Escola Politècnica Superior. Han assistit les entitats i institucions diverses, com ara, els sindicats CCOO i UGT, el Força Lleida Club Esportiu o l'Institut Màrius Torres, així com a altres facultats i centres de la Universitat de Lleida.

Notícia a Lleida Televisió (00:06:09 - 00:09:18):

Fotografies: Escola Politècnica Superior