Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

El projecte Benestar i salut a través de l'experiència artística a la Universitat de Puerto Rico

grup2La professora de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, Palmira Rius, ha assistit al UPR-Medical Sciences Campus 36th Annual Research and Education Forum a la Universitat de Puerto Rico per presentar l'experiència Benestar i salut a través de l'experiència artística, establir sinergies amb les àrees d'Infermeria i Terapia Ocupacional d'aquesta universitat i establir col·laboracions amb dones que tenen Fibromiàlgia del Centro de Salud Manuela Pérez i amb l'Associació Nacional de Fibromiàlgia de Puerto Rico.

Benestar i salut a través de l'experiència artística és un projecte sobre l'impacte de l'experiència artística en la salut de dones que tenen fibromiàlgia, dut a terme per la professora de la Facultat d’Infermeria, Palmira Rius, i la gestora en gènere del Centre Dolors Piera, Cristina Rodríguez, d'octubre de 2014 a abril de 2015. El principal objectiu d'aquest treball d'investigació va ser comprovar que la creativitat i l'art poden millorar la percepció, la relació i el benestar de les dones que tenen fibromiàlgia: “es tracta de comprovar els beneficis plaents de la creativitat i l'art com a via per millorar el benestar de les dones que tenen fibromiàlgia”.

prius benestarLa professora Rius assenyala que el Recinto de Ciencias Médicas on s'ubiquen les àrees d'infermeria i teràpia ocupacional s'ha interessat pel projecte i el voldrien reproduir i implementar en el territori.

En el marc del projecte, el Centre Dolors Piera va publicar un catàleg d'obres realitzades per les participants per a la commemoració del 28 de maig, Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones.

Llegiu-ne més:

Art contra el dolor

Art reparador

Sobre la Palmira Rius a Ágora de Enfermería

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto