Pàgina principal de la UdL

La xarxa agents d'igualtat de la Festa Major de l'Estudiantat de la UdL 2018 es posa en marxa

foto noticia formacioEl Centre Dolors Piera ha realitzat la formació dels agents d’igualtat de la Festa Major de l’Estudiantat de la Universitat de Lleida 2018. En les dues sessions, una en torn de matí a l’Edifici Polivalent i l’altra en torn de tarda a la Facultat de Dret, Economia i Turisme, es va preparar a l’equip d’agents voluntaris per poder complir els objectius establerts en la iniciativa, tot fent una introducció de la tasca del Centre i una explicació de les raons, justificacions i objectius principals d’aquest projecte.

Les voluntàries i voluntaris que, finalment, han conformat la xarxa d’agents de prevenció d’agressions sexistes són, d’una banda, part de l’alumnat de la Universitat de Lleida, i d’altra banda, membres de l’equip de Nits Q, un programa de l’Ajuntament de Lleida que té per objectiu tenir un oci nocturn de qualitat a través de l’establiment de certs requisits que els locals de festa de la ciutat han de complir per poder etiquetar-los com a locals de “Q”alitat.

Les formadores de la xarxa d’agents van continuar amb una de les parts més rellevants de la sessió de formació amb la definició de les vessants i els tipus de violències que existeixen i els possibles efectes que poden tenir en la persona afectada, doncs les voluntàries i voluntaris han de ser totalment conscients de l’ampli ventall de situacions amb les quals es poden trobar i com gestionar-les.

Finalment, es van posar sobre la taula les pautes d’intervenció en cas d’atendre i/o acompanyar una víctima d’assetjament o abús sexual, tot fent èmfasi en les tasques d’escolta activa i ventilació emocional mitjançant el desenvolupament de l’empatia, a més de consells per trobar el moment adequat per transmetre tots els recursos i eines dels quals disposa la persona afectada, ja sigui en el moment de l’agressió o a posteriori.

La darrera secció de la sessió formativa va anar a càrrec de Marta Capdevila, tècnica del Servei de Promoció de la Salut de l’Ajuntament de Lleida i membre de Nits Q. Aquesta part de la formació es va focalitzar en donar consells i pautes sobre el consum i la venda de begudes alcohòliques, ja que part dels membres de la xarxa són, alhora, els responsables de les diferents barres de la Festa.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto