Pàgina principal de la UdL

Repensar els patis en clau de gènere

imatge patisL'Institut de Ciències de l'Educació, el Vicerectorat d'Estudiants i el Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida, amb la col·laboració del Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades (Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat), han organitzat la jornada "Repensem els patis escolars" que tindrà lloc el proper 13 de març a les 18.00h a la sala de juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

El pati és un espai privilegiat. Si bé són moltes les hores que els infants passen al pati, també són moltes les experiències i aprenentatges que allà hi tenen lloc. El pati és un espai de relació entre gèneres, generacions i cultures. El disseny del pati, com a espai, condiciona la convivència. La pista central i el futbol limita la resta d'activitats i sovint genera conflictes i hi manquen altres elements que facilitin fer altres activitats.

Tal i com apunten Marina Subirats i Amparo Tomé "en el patio de juegos exite desigualdad sexual porque ni los recursos ni el espacio se distribuyen equitativamente entre niños y niñas, pero también porque los tipos de juegos que desarrollan unos y otras tienen una clara marca de géneros" (Subirats&Tomé, 2007)

És per això que cada vegada hi ha més escoles i famílies que volen fer un canvi reclamant aquest espai com un veritable espai de convivència i d'educació en valors. Les mirades que guien i impulsen el procés de transformació del pati, són la de la coeducació, la interculturalitat i la sostenibilitat. Tres mirades que tenen per objectiu la transformació social vers una societat cada vegada més justa, igualitària i sostenible.

Des de l'ICE i el Centre Dolors Piera us volem donar un cop de mà en el procés de transformació dels vostres patis. Per això hem convidat a l'Amparo Tomé ( Professora i investigadora de Sociologia de l'Educació) i a les expertes de la cooperativa Coeducacció. La tarda del proper dimecres 13 de març ens trobem a les 18:00 a la Sala de Juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social per compartir idees i mirades.

A sota teniu l'enllaç a la inscripció, les places són limitades. Vindreu?

Dades d'agenda:

• Dia: 13 de març de 2019
  • Lloc: Sala de Juntes de la FEPTS
  • Hora: 18 h

INSCRIPCIONS (places limitades)

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto