Pàgina principal de la UdL

Premis a la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària

sanahuja1

En la primera convocatòria de la menció M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària, els projectes premiats han estat el Mínor en Estudis de Gènere de la UAB i el projecte de la UPF "#AmbPerspectiva: introducció de la perspectiva de gènere en la docència de grau". L’acte de lliurament de les distincions Jaume Vicens Vives i les mencions M. Encarna Sanahuja Yll tindrà lloc el proper 6 de setembre, durant la inauguració del nou curs acadèmic 2019-2020 del sistema universitari català. Els projectes distingits rebran una gratificació econòmica de 20.000€ destinada a projectes d’innovació o de millora docent en la perspectiva de gènere.

Del projecte “­#AmbPerspectiva s’ha valorat “la seva contribució a una transformació de caràcter global en aquesta universitat, amb la creació de noves assignatures especialitzades en gènere en els graus, del mínor en Estudis de Gènere, d’incorporació de la perspectiva de gènere en el contingut curricular i les metodologies docents emprades, amb l’augment de la proporció d’autores treballades en les assignatures, així com l’impuls a la inclusió d’una competència transversal sobre perspectiva de gènere”.

I, del Mínor en Estudis de Gènere, la iniciativa “innovadora i pionera” a l’hora d’oferir una “formació de qualitat en gènere des de diferents disciplines”, adreçada a l’alumnat de totes les titulacions.

La menció M. Encarna Sanahuja Yll és un guardó a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària. Es tracta d'una iniciativa de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), que pretén aprofundir en el mandat de l’article 28 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, que atorga a la universitat un paper preeminent com a institució que educa en valors.

El guardó s’atorga en dues modalitats, una d’individual i una altra de col·lectiva, amb una gratificació econòmica del mateix import que les distincions Jaume Vicens Vives que es destinarà a projectes d’innovació o de millora docent en la perspectiva de gènere. La presentació de candidatures anirà a càrrec dels consells socials de les universitats públiques i dels seus òrgans equivalents de les universitats privades, a iniciativa de les unitats d’igualtat de cadascun dels centres.

La valoració dels projectes candidats s'ha dut a terme per part d’una comissió conformada per les persones al capdavant de la direcció del Programa Margalida Comas per a la millora de la docència i l’aprenentatge a la universitat; la direcció d’AQU Catalunya; la direcció executiva de l’Institut Català de les Dones; la presidència de la Comissió Dones i Ciència, i la secretaria general del CIC. A l’hora seleccionar els projectes guanyadors, la comissió de valoració ha tingut en compte diversos criteris, com ara els aspectes professionals de la disciplina, les contribucions de les dones al coneixement en un àmbit específic, la producció i ús dels resultats de la investigació, les competències i continguts en gènere, o les metodologies docents emprades.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto