Presentació de la Xarxa Lila

banner xarxa lilaEl Centre d’Igualtat d’Oportunitats i Promocions de les Dones Dolors Piera, presenta el projecte de la Xarxa Lila d’Agents d’Orientació i Prevenció de les Violències Masclistes a la UdL amb la formació d’agent d’orientació i prevenció. Esdevé una de les primeres xarxes contra la violència masclista i LGBTIfòbica en l’àmbit universitari català.

Aquest projecte va començar l’any 2018, on el Centre es va sumar a la iniciativa que NITS Q duia a terme en la prevenció del consum de drogues i alcohol adreçada al Consell de l’Estudiantat de la UdL i a les persones que formaven part de les barres durant les festes. Amb la participació del Centre, es va incloure la perspectiva de gènere en aquesta formació.

Recentment, amb l’aprovació del Pacte d’Estat contra la violència de gènere, ha permès anar un pas més enllà i s’ha consolidat la Xarxa Lila amb la seva formació especifica, d’orientació, sensibilització i prevenció adreçada al personal voluntari.

En aquesta formació específica es capacitarà per a plantejar i realitzar accions de sensibilització i per formar part dels agents d’orientació i prevenció de manera voluntària en les activitats d’oci/festes de la Universitat de Lleida.

Per assolir aquestes fites, es preveuen diferents actuacions de sensibilització i divulgació, com ara, oferir informació per a la detecció de sexismes i LGBTIfòbies i en la realització d’una primera intervenció: la divulgació del Reglament d’actuació davant supòsits de violència de gènere, per raó d’orientació sexual, identitats o expressió de gènere i en l’actuació, la consolidació dels Punts Lila en les festes universitàries més rellevants, entre d’altres. Els compromisos de la Xarxa són vetllar per unes festes segures i lliures de violència.

La iniciativa va en la mateixa línia d’actuacions similars dutes a terme en altres universitats de reconegut prestigi internacional com per exemple, Harvard, Princeton o Yale, als Estats Units.