El Mínor en Gènere i Dret rep la menció M. Encarna Sanahuja Yll 2020

El Mínor en Gènere i Dret (Minor Gender) que s’imparteix a la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida, ha rebut la menció Maria Encarna Sanahuja Yll 2020. El Mínor en Gènere i Dret és una formació complementària ofertada dins dels estudis del Grau en Dret, que permet a l’estudiantat l’adquisició de competències en gènere dins d’aquesta disciplina.

La coordinadora del Minor, la professora Ana Maria Romero, explica que la iniciativa compta amb el compromís d'un grup de docents de la Facultat de Dret, d’Economia i Turisme format per les profesores Núria Camps, profesores Núria Camps, M. José Puyalto, Dolors Toldrà, Carolina Villacampa i el profesor Josep MorenoCarolina Villacampa, Dolors Toldrà i el profesor Josep Moreno amb reconeguda trajectòria en la introducció de la perspectiva de gènere a la recerca i a la docència del Dret. Assenyala que aquest compormís està en sintonia amb l’aposta de la Facultat, en particular, i de la UdL en general, per la consecució de la igualtat efectiva de dones i homes.

Consta de 30 crèdits que es poden completar en un o més cursos acadèmics entre l'oferta específica d'assignatures optatives -Els Drets de les dones i les polítiques públiques, Dona i Treball, Dones i Violència de Gènere, Gènere i Drets Humans, Dona i Protecció Social- i d'activitats de matèria transversal, com ara jornades relacionades amb la temàtica. Cada any omple la vintena de places que oferta. Des del seu inici, al curs 2015-2016, l'han completat un total de 104 persones; el 80%, dones.

La menció Encarna Sanahuja Yll reconeix l'excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent, ja sigui en assignatures o en els plans d'estudi de qualsevol disciplina. "La dotació econòmica anirà destinada a l'elaboració de material, recursos i activitats docents, tant per a la modalitat d'ensenyament presencial com virtual i també per a la realització de cicles de conferències i tallers específics per a cadascuna de les assignatures que permetin una visió més àmplia i diversa dels seus continguts", ha destacat la coordinadora acadèmica del Minor i directora del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, Ana Romero.

La menció M. Encarna Sanahuja Yll és una iniciativa de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), que pretén aprofundir en el mandat de l’article 28 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, que atorga a la universitat un paper prominent com a institució que educa en valors. Aquesta distinció duu el nom de la que fou professora del Departament de Prehistòria de la UAB i referent de la lluita feminista, Encarna Sanahuja, que va morir l’any 2010. Aquesta distinció està dotada amb 20.000€.

L’acte de lliurament de les distincions Jaume Vicens Vives i les mencions M. Encarna Sanahuja Yll havia de tenir lloc el 30 de setembre, durant la inauguració del nou curs acadèmic 2020-2021 del sistema universitari català, però es va suspendre a causa de la inahibiltació del President de la Generalitat, Joaquim Torra.