Pàgina principal de la UdL

'El sostre groc' i les seues protagonistes, al Cicle de cinema i drets i humans

ElSostreGroc FOTO JorgeFuembuena FestivaldeSanSebastianEl documental d'Isabel Coixet sobre els abusos sexuals a l'Aula de Teatre de Lleida, El sostre groc (2022, 94 minuts), és el plat fort d'una nova edició del Cicle de cinema i dret humans de la Universitat de Lleida (UdL), que enguany en compleix vint.

La pel·lícula va obtenir el premi RTVE 'Una altra mirada' al 70è Festival de Cinema de Donostia i el de millor pel·lícula documental als Gaudí 2023. Dos de les seues protagonistes: Goretti Narcís Borràs i Marta Pachón Soto, membres del col·lectiu d'acolliment per a víctimes d'abusos sexuals a la infància i adolescència Nou Cercle, seran a la UdL el 21 de novembre a les sis de la tarda a l'Auditori del Centre de Cultures per parlar de la seua experiència i del dret a una vida lliure de violències masclistes.

El sostre groc tancarà el Cicle que comença el 7 de novembre amb Aurrera egin badugu. Rompiendo la tradición (Julen Hernandez, 2021, 45m). Aquest audiovisual, continuació del reportatge Tradición o machismo. El caso Jaizkibel, retrata a partir de diferents testimonis la lluita de les dones d'Hondarribia (País Basc) per sortir a l'Alarde de les festes del seu poble, reservat per tradició només als homes. La sessió comptarà amb l'antropòloga feminista i professora a la Universitat del País Basc, Margaret Bullen.

El Cicle de cinema i drets d'humans d'enguany el completa 50°C (Josep Cabayol Virallonga, 2021, 74m). Aquest documental de SICOM i Entrepobles, aborda les amenaces i conseqüències del canvi climàtic que van explicant cinc científiques preguntades per dos joves que volen saber què passa i què es pot fer per mitigar-lo. La projecció tindrà lloc el 14 de novembre i al col·loqui posterior hi intervindran Marta G. Rivera, investigadora a l'institut de recerca del CSIC i la Universitat Politècnica de València, Ingenio, membre del Grup Intergovernamental d'Experts sobre el Canvi Climàtic de Nacions Unides i Àlex Guillamón, activista d'Entrepobles i copresident de Lafede.cat.

Organitzat per la UdL en col·laboració amb la Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida, CCOO i Amnistia Internacional, el Cicle inclou dos exposicions. D'una banda, del 6 al 30 de novembre, a la planta -1 de l'edifici Polivalent, es podrà veure Migració i desplaçament de les persones per causes ambientals, d’Entrepobles i l’Institut de Drets Humans de Catalunya; mentre que del 7 al 21, al vestíbul del Centre de Cultures, s'exposaran les 50 vinyetes seleccionades en el concurs internacional d'humor gràfic Humoràlia SOS Clima: sense planeta no hi ha futur.

Foto: Coixet, amb les actrius lleidatanes al Festival de Cinema de Donistia / Foto: Jorge Fuembuena © Festival de San Sebastián

Text: Premsa UdL

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto