Pàgina principal de la UdL

Nous capítols del SOM STEM. Tu també ho pots ser!

BANNER som stemPer a la commemoració de l'11 de febrer, Dia Internacional de les Nenes i les Dones en la Ciència, s'han elaborat 2 audiovisuals de la sèrie SOM STEM. Tu també ho pots ser! que se sumen als 2 primers capítols d'aquesta sèrie que va començar l'any 2023.

Les protagonistes d'aquesta nova remesa són la Maria Beltran Perelló graduada en Ciències Biomèdiques per la UdL i investigadora predoctoral a la Unitat de senyalització de l'IRBLleida, on investiga sobre l'atròfia muscular espinal i la Maria Ricart Aranda, llicenciada en Matemàtiques i doctora per la Universitat de Lleida (UdL), professora de didàctica de les matemàtiques a Educació Primària on la UdL té una menció STEM pionera a tot Catalunya.

Aquesta acció és una iniciativa audiovisual del Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera vinculada a la jornada de presentació dels estudis universitaris sense estereotips de gènere titulada Per què no puc fer-ho? L'objectiu és incentivar l'elecció de les STEM entre les noies i les joves i contribuir a trencar amb els estereotips de gènere a través de models de referència d'enginyeres ex-alumnes de la UdL de l'àmbit de les STEM. Per això, el públic destinatari és alumnat de secundària, especialment.

Mireu el tràiler de la nova temporada.

MARIA BELTRAN PERELLÓ

BANNER MARIA BELTRANLa Maria Beltran Perelló és graduada en Ciències Biomèdiques per la UdL i investigadora predoctoral a la Unitat de senyalització de l'IRBLleida.

Tot i que 2n de batxillerat no tenia clar què estudiar, el que sí sabia era que volia acabar treballant en un laboratori.

Està fent recerca sobre l’atròfia muscular espinal, una malaltia per a la qual hi ha tractament. No obstant això, són tractaments molt cars i no tothom hi té accés. El que fa, com a investigadora de l’IRBLleida, és mirar altres dianes farmacològiques o altres fàrmacs que ja estiguin comercialitzats i les persones hi puguin tenir abast. L’objectiu és evitar que aquestes cèl·lules degenerin i causin el mal a qui té la malaltia.

Mira el vídeo de la Maria Beltran Perelló

MARIA RICART ARANDA.

BANNER MARIA RICARTLa Maria Ricart Aranda és llicenciada en Matemàtiques, doctora per la Universitat de Lleida (UdL), professora de didàctica de les matemàtiques a Educació Primària on la UdL té una menció STEM pionera a tot Catalunya.

Creu que a les disciplines STEM hi ha menys dones perquè falten referents. Pensa en ella mateixa i en les seues referents, que van ser la la mestra de l’escola rural i la professora de matemàtiques a l’institut. Creu que les dones poden humanitzar les disciplines científiques.

Mira el vídeo de la Maria Ricart Aranda!

Aquests dos audiovisuals se sumen al de l'Elena Rubies García (graduada en Enginyeria Mecànica) i al de la Cristina Montserrat Rodríguez (Enginyera forestal).

Mira el vídeo de l'Elenadescarrega el díptic informatiu

Mira el vídeo de la Cristinadescarrega el díptic informatiu

L'autoria dels audiovisuals és de l'Enric Cortés, de Trèvol TV.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto