Pàgina principal de la UdL

El treball en clau de gènere, a la jornada commemorativa del 8 de març

uVALes principals novetats normatives amb perspectiva de gènere a l'àmbit laboral, la seua aplicació en l'acció protectora de la Seguretat Social i en la jurisprudència, són els temes que abordarà la jornada commemorativa del 8 de març que organitza el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida (UdL). El treball en clau de gènere. Aspectes normatius i jurisprudencials tindrà lloc a la UdL, el dia 6 de març, data que es compleixen els 18 anys del Centre Dolors Piera.

Les ponències aniran a càrrec de Borja Suárez Corujo, secretari d'Estat de la Seguretat Social i Pensions i professor de Dret del treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Madrid, que serà l'encarregat d'obrir la jornada a les 10.15h del matí a la Sala d'actes del Rectorat. Seguidament, Belén Cardona Rubert, professora del mateix àmbit i síndica de greuges de la Universitat de València parlarà sobre la Llei d'Ocupació, el Decret Omnibus i la transposició 'a mitges' de la Directiva de Conciliació de la Unió Europea (Reial Decret-Llei 7/2023).

El plat fort serà la taula redona sobre aspectes jurisprudencials des d'una perspectiva de gènere on participaran els magistrats emèrits de la Sala IV (Social) del Tribunal Suprem, Jordi Agustí Julià i Fernando Salinas Molina, i la magistrada del Tribunal Constitucional, María Luisa Segoviano Astaburuaga.

Jordi Agustí, que va exercir a la Sala del social del Suprem durant dotze anys, és actualment president de l'Associació Catalana de Juristes Demòcrates i professor dels màsters de dret del treball i la Seguretat Social i de l'Advocacia de la Universitat Pompeu Fabra. Va ser guardonat al 2009 amb la Medalla al Treball President Macià de la Generalitat de Catalunya i al 2019 amb la Creu d’honor de l'Ordre de la Creu de Sant Raimon de Penyafort que atorga el Ministeri de Justícia.

Fernando Salinas, és actualment membre de l'Observatori basc sobre assetjament i discriminació. A més de magistrat de la Sala IV del Suprem, ho va ser del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i, entre 2001 i 2007, vicepresident del Consell General del Poder Judicial. Entre altres distincions, compta amb la creu d'Honor de l'Ordre de Sant Raimon de Penyafort (2009) i amb la més alta distinció en matèria de justícia que atorga la Generalitat de Catalunya, el Premi Justícia de Catalunya (2019), "per haver-se distingit en la protecció dels drets dels treballadors i les treballadores".

María Luisa Segovia és magistrada del Tribunal Constitucional des del 30 de desembre de 2022. Al 2020 es va convertir en la primera dona a ocupar una presidència d'una Sala del Tribunal Suprem, en el seu cas de la del Social. També ha estat presidenta de la Sala del Social del Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó, vicepresidenta de la Junta Electoral Central i professora associada de la Universitat de Valladolid. Coneguda en alguns àmbits com la jutgessa feminista per les seues sentències a favor de la igualtat i els drets laborals de les dones.

Text: Premsa UdL

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto