Pàgina principal de la UdL

El Centre Dolors Piera compleix 18 anys

banner 18 anys

El Centre d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la UdL va néixer el març de 2006 gràcies a la signatura del conveni entre el Seminari Interdisciplinari d’Estudis de la Dona (SIED) i la Universitat de Lleida (UdL) per a l’ús del fons bibliogràfic i documental del Centre d’Estudis i Documentació de les Dones (CEDD) del SIED, per a la realització de programes d’estudi i de recerca sobre temes relatius a les dones, per a la difusió i el desenvolupament científics, i per a l’intercanvi d’informació i formació universitàries en matèria de gènere.

En la clàusula cinquena del conveni, ambdues institucions es van comprometre a la creació d’una estructura universitària que assumís la tasca duta a terme pel SIED des del 1991.

La seva creació es va avançar a la promulgació de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva entre Dones i Homes i a la Llei Orgànica 4/2007 d’universitats, que recull a la disposició addicional dotzena que “les universitats han de comptar entre les seves estructures d’organització amb unitats d’igualtat per a l’exercici de les funcions relacionades amb el principi d’igualtat entre dones i homes”.

Amb la creació d’aquest centre, la UdL ha donat resposta al seu compromís d’introduir la igualtat d’oportunitats i la perspectiva de gènere de forma transversal a tots els àmbits de treball: la gestió, la docència i la recerca. A més, la seua existència suposa una oportunitat per a la pròpia UdL en establir un espai especialitzat que contribueix a formar professionals del propi territori.

En el Consell de Govern de la UdL, del 28 de febrer de 2024, es va aprovar la creació de la nova unitat d'Igualtat i Diversitats, amb la qual el Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera s'integra dins d'aquesta unitat, en una secció anomenada Igualtat de gènere-Dolors Piera.

Podeu conèixer el detall de la trajectòria del Centre Dolors Piera al llarg d'aquests 18 anys a través de les memòries acadèmiques.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto