Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

Notícies

"Reines". Lliçons d'època moderna

web ReinesAprofitant la coincidència de l’estrena de vàries pel·lícules, totes elles de reconeguda qualitat i de temàtica similar centrades en aproximacions biogràfiques a reines de l’època Moderna, el grup d'Estudis d’època moderna: història, literatura i art, integrat per professorat de la Facultat de Lletres especialistes en estudis d’època Moderna (segles XVI-XVIII), com el professor Antoni Passola o la professora M. José Vilalta, ens ofereix l’oportunitat d’aprofundir en aquesta temàtica d’indubtable interès en les V Lliçons d’època moderna ja que enllaça qüestions de gènere amb l’accés i exercici del poder polític, un àmbit tradicionalment masculí.

Llegeix més: "Reines". Lliçons d'època moderna

Repensar els patis en clau de gènere

imatge patisL'Institut de Ciències de l'Educació, el Vicerectorat d'Estudiants i el Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida, amb la col·laboració del Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades (Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat), han organitzat la jornada "Repensem els patis escolars" que tindrà lloc el proper 13 de març a les 18.00h a la sala de juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. 

El pati és un espai privilegiat. Si bé són moltes les hores que els infants passen al pati, també són moltes les experiències i aprenentatges que allà hi tenen lloc. El pati és un espai de relació entre gèneres, generacions i cultures. El disseny del pati, com a espai, condiciona la convivència. La pista central i el futbol limita la resta d'activitats i sovint genera conflictes i hi manquen altres elements que facilitin fer altres activitats.

Llegeix més: Repensar els patis en clau de gènere

MOOC en Violència de gènere a la UdL

MOOC VG UdLLa Universitat de Lleida (UdL) posa en marxa el proper 16 de març el curs massiu obert en línia, conegut com a MOOC (massive open online course) titulat "Violència de gènere. Una mirada multidisciplinària". El curs s'estructura en cinc mòduls, que requereixen una dedicació de 25 hores.

Es tracta d'un projecte impulsat pel vicerectorat de Docència que s'ha dut a terme pel Centre d'Igualtat d'OPortunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera. El professorat prové de diferents disciplines i àrees de coneixement i aborden la problemàtica de la violència de gènere en la parella. L'equip docent està format per la Mª Ángeles Calero (Universitat de Lleida), Leonor Cantera (Universitat Autònoma de Barcelona), Ianire Estébanez (ciberactivista i bloguera, autora de la web minoviomecontrola.com), Isabel Menéndez (Universitat de Burgos), Teresa Quintillà (Universitat de Lleida) i Carme Valls (metgessa).

Llegeix més: MOOC en Violència de gènere a la UdL

Curs en línia gratuït de la UdL per detectar la violència de gènere

190307 MOOC Violència de gènere 1Un curs en línia obert, gratuït i sense límits d’inscrits de la Universitat de Lleida (UdL), el que es coneix com a MOOC (massive open online course), “oferirà les eines per detectar la violència de gènere i identificar conductes violentes que sovint passen desapercebudes”, ha explicat la directora del Centre Dolors Piera, Ana Romero.

Organitzat pel Vicerectorat de Docència de la UdL i el Centre Dolors Piera, "Violencia de género. Una mirada multidisciplinaria”, tindrà lloc del 15 de març al 28 d’abril, i se suma, quant a modalitat, als dos que s’han dut a terme fins ara, “Les claus de la producció d’aliments, tecnologia i gestió” i “Aprendre a conviure a través del joc”, que, des del 2016 i en només quatre edicions, han aconseguit arribar als gairebé 12.000 inscrits de prop de cent països diferents, segons ha afirmat el vicerector de Docència, Paco García.

Llegeix més: Curs en línia gratuït de la UdL per detectar la...

Manifest de la Comissió Dones i Ciència amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones

Com cada any, la commemoració del Dia Internacional de les Dones ens emplaça a reflexionar críticament sobre la greu situació discriminatòria que pateixen les dones, en tots els àmbits i arreu del món, en ple segle XXI. Aquest fet ens commina a prendre consciència de la necessitat indefugible d’emprendre accions fermes i decidides per a revertir la situació.

En aquest escenari de reflexió crítica, les persones integrants de la Comissió Dones i Ciència, del Consell Interuniversitari de Catalunya, explicitem el nostre compromís ferm per fer front, en exercici de les competències que ens són pròpies, al llast històric de la invisibilitat, la discriminació i la violència contra les dones. I ho fem des de la responsabilitat que tenim les universitats d’esdevenir, no només, un espai crític de denúncia del problema, sinó també, i molt especialment, un espai de transformació social a l’hora d’afrontar-lo i combatre’l, des del compromís amb les polítiques d’igualtat de gènere.

Llegeix més: Manifest de la Comissió Dones i Ciència amb...

Sostre de vidre per a les dones a les universitats anglòfones més destacades

Les 15 universitats de Ciències Socials i de Salut Pública més destacades dels Estats Units, el Regne Unit i Canadà continuen tenint poca presència de dones a les posicions de més rang, com ara les places de catedràtic. Així ho revela una recerca internacional en la que ha participat la professora de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida (UdL), Montserrat Gea, que també és responsable del Grup de Recerca en Cures de la Salut de l'IRBLleida. L'estudi, recentment publicat en un suplement especial de la revista mèdica The Lancet, evidencia com les dones veuen endarrerir les seues carreres per motius de gènere i ètnia.

Llegeix més: Sostre de vidre per a les dones a les...

Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto