Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

Curtmetratge d'animació "Centenari de l'Accés de les Dones a les Universitats espanyoles 1910-2010"

Ser dona i estudiar, anar a la universitat, escollir una carrera i excercir la professió, fins no fa gaire era impensable...

Us presentem la película 1910-2010 Centenari de l'Accés de les Dones a les Universitats espanyoles. Es tracta d'un curtmetratge d'animació que realitza un recorregut històric sobre la presència de les dones a les universitats espanyoles abans i després de l'aprovació de la Reial Ordre de 8 de març de 1910, per la qual es permetia l'accés de les dones a la universitat sense la necessitat d'una autorització.

El curtmetratge recull les xifres i dades de l'evolució de la participació de les dones a les universitats durant aquest període, com ara que només abans del 1910, 36 dones s'havien llicenciat després d'haver obtingut un permís especial del Consell de Ministres, o bé que en l'actualitat les dones es troben infrarrepresentades en alts càrrecs universitaris o en determinades àrees de coneixement. Aquestes darerres dades posen de manifest que, recorregut més d'un segle des del Reial Decret del 8 de març de 1910, les dones han de seguir superant obstacles per assolir la plena igualtat d'oportunitats en l'àmbit acadèmic.

Florence Henrard, l'autora del curtmetratge, és cineasta d'animació: realitzadora i animadora de dibuixos i ninots. Ha treballat en pel·lícules personals ("Sortie de Bain", seleccionat a Cannes el 1995 o "Lili et li Loup" 1996) i en productores importants com Folimage, a França. Ha viscut 6 anys a Lleida creant l'estudi "TeatrePixel" amb Carles Porta amb qui va realitzar "La chanson de Satie", un curt sobre una cançó del francès Arthur H, pel·lícules d'encàrrecs i tallers d'animació amb infants i persones adultes. Ara a Brussel·les, continua animant i impartint classes d'animació i de guió.

Centenari de l'accés de les dones a les universitats espanyoles (1910-2010) en català

Centenari de l'accés de les dones a les universitats espanyoles (1910-2010) en castellà amb subtítols en francès

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto