Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

7es Jornades Dones i igualtat de tracte al món rural

Fotografia: Santi Iglesias. Premi de Fotografia Dones Rurals 2013.Les 7es Jornades Dones i Igualtat de Tracte en el Món Rural es celebraran el dimecres 15 i el dissabte 18 d’octubre de 2014 a la sala de juntes del segon pis de l'edifici de Rectorat i al Centre d’Interpretació del Patrimoni de la Memòria de la Guerra Civil, Ermengol Piró d’Alcoletge en el marc de la commemoració del Dia Internacional de les Dones Rurals.

Descarregueu-vos el programa i Consulteu el dossier de les jornades.

Enguany, les jornades estan coorganitzades pel Centre Dolors Piera, el Departament de Geografia i Sociologia de la UdL, amb la col·laboració de la professora Paquita Sanvicén del Centre d’Estudis Jurídics i de Mediació (CEJEM) i  Grup d'Estudis sobre Societat,  Salut Educació i Cultura (GESEC) del Departament de Geografia i Sociologia de la UdL, l'Ajuntament d'Alcoletge i el Centre d'Interpretació del Patrimoni de la Guerra Civil Ermengol Piró.

Porten com a subtítol Els camps de batalla de les dones durant la Guerra Civil al territori de Lleida. Record oblit i transferència i volen visibilitzar els rols –oblidats i no reconeguts– de les dones anònimes de les zones rurals de la demarcació de Lleida durant la guerra i reflexionar sobre la transmissió generacional i la infuència en la vida, pensament, visió del moment històric i trajectòria de les generacions de dones posteriors.

Per a l'alumnat de la UdL interessat en el reconeixement de crèdits de matèria transversal, el preu serà és l'establert en el decret de preus públics universitaris: 39,53€.

Dimecres 15 d'octubre (Universitat de Lleida. Rectorat, sala de juntes del 2n pis)

16.00h Presentació de les Jornades a càrrec d'autoritats acadèmiques i institucions col·laboradores

16.15h Conferència: Infermeres de Lleida a la Guerra Civil, a càrrec de la Dra. Carme Torres Penella, professora emèrita del Departament d’Infermeria de la UdL.

17.00h Conferència: La presència de les dones en les memòries escrites al territori de Lleida a càrrec de la professora Paquita Sanvicén Torné, professora del Departament de Geografia i Sociologia de la UdL.

17.45h Taula rodona. Hereves de la memòria: el que se’ns ha explicat i el que ens ha quedat, amb Montse Bosch, Yolanda Llubes i Núria Mallol. Modera: Sra. Dolors Mayoral Arqué

Dissabte 18 d’octubre (Alcoletge, Centre Ermengol Piró)

10.30h Sortida en autocar des del Rectorat al Centre d’Interpretació del Patrimoni de la Memòria de la Guerra Civil, Ermengol Piró d’Alcoletge

11.00h Benvinguda i itinerari pel Centre d’Interpretació, a càrrec d'Annabel Encontra, regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoletge.

• Visita interna a l’exposició permanent
  • Visita a les trixeres i al Tossal dels Morts

12.00h Taula rodona. Vam lluitar a les trinxeres quotidianes amb Pepita Basset, Esperança Iglesias i Salut Pons . Modera: Sra. Paquita Sanvicén Torné

Matèria transversal

Avaluació

Treball de recerca micro sobre la temàtica de la Jornada: a) Històries de vida enregistrades i comentades de dones supervivents de la Guerra Civil (territori de Lleida) Contextualització i anàlisi o b) Entrevistes a filles/nétes sobre la informació transferida per les protagonistes, la imatge recreada i la influència rebuda . Contextualització i anàlisi.

Assistència a la Jornada i a les activitats programades.

Termini de lliurament d'activitats: 19 de desembre de 2014

INSCRIPCIÓ

IMPORTANT: Les persones interessades hauran d'inscriure's mitjançant el formulari d'inscripció, tenint cura d'introduir totes les dades de contacte correctament, especialment el nom i cognoms, el DNI, el telèfon i el correu electrònic. Per a les persones interessades en la Matèria Transversal, un cop s'hagi efectuat la inscripció, s'emetrà una butlleta de pagament que d'enviarà al correu electrònic indicat i que s'haurà de retornar al Centre Dolors Piera segellat per l'entitat bancària.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto