Pàgina principal de la UdL

La igualtat d’oportunitats a la UdL al llarg del temps

El 1987 es va constituir a l’antic Estudi General de Lleida el Grup de Recerca Històrica de la Dona per iniciativa de l’Eulàlia Vega, professora d’Història de la Facultat de Lletres. Després d’uns anys molt actius d’organització d’activitats sobre gènere dins de l’àmbit historiogràfic i pedagògic, es va veure la necessitat d’ampliar el marge d’acció a altres àrees del coneixement atès el fet que n’hi havia professores i investigadores de la UdL que treballaven en temes de gènere en altres disciplines i, per instàncies de la mateixa Eulàlia Vega juntament amb la Pepa Bru, la Sílvia Puertas, l’Agnès Pardell i la Mª Ángeles Calero, es va fundar el Seminari Interdisciplinar d’Estudis de la Dona (SIED) a la UdL el 1991 com a associació sense ànim de lucre.

El 8 de març de 2005, la UdL i el SIED van signar el Conveni de Cooperació entre el Seminari Interdisciplinar d’Estudis de la Dona (SIED) i la Universitat de Lleida per a l’ús del fons bibliogràfic i documental del Centre d’Estudis i Documentació de les Dones (CEDD) del SIED, per a la realització de programes d’estudi i de recerca sobre temes relatius a les dones, per a la difusió i el desenvolupament científics, i per a l’intercanvi d’informació i formació universitàries en matèria de gènere, el qual inclou una clàusula (la cinquena) per la qual ambdues institucions es comprometen a la creació d’una estructura universitària que pugui assumir la tasca duta a terme pel SIED des del 1991.

Per altra banda, la pròpia UdL ha col·laborat, des de fa uns anys, en projectes NOW i projectes EQUAL destinats a la igualtat d’oportunitats, a través d’accions coordinades per professorat i PAS. L’últim projecte EQUAL, anomenat Home/dones rurals, es desenvoluparà durant el periode 2005-2007.

Al mateix temps, la UdL ha signat un conveni amb les set universitats catalanes per a la creació de l’Institut Interuniversitari d’Estudis de les Dones i de Gènere, a instàncies de l’Institut Català de les Dones i amb l’anuència del DURSI.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto