Pàgina principal de la UdL

Eixos estratègics

Els eixos estratègics del Centre Dolors Piera s’articulen en 9 àrees prioritàries.

1. Introducció de la perspectiva de gènere en la docència universitària. En aquesta àrea es proposen actuacions destinades a
    • introduir el principi de transversalitat (mainstreaming) en l’activitat docent;
    • visualitzar: 1) la realitat femenina, les seves necessitats i problemes; 2) la contribució de les dones al desenvolupament de la cultura i la ciència; 3) la realitat del paper que han jugat les dones en l’evolució de la societat;
  2. Introducció de la perspectiva de gènere en la recerca. En aquesta àrea es proposen actuacions destinades a
    • introduir el principi de transversalitat (mainstreaming) en l’activitat investigadora;
    • visualitzar en la recerca de tots els àmbits: 1) la realitat femenina, les seves necessitats i problemes; 2) la contribució de les dones al desenvolupament de la cultura i la ciència; 3) la realitat del paper que han jugat les dones en l’evolució de la societat;
    • ampliar la visió androcèntrica de la nostra cultura i la nostra ciència, incloent la mirada femenina en els objectius i el desenvolupament de la recerca.
  3. Participació de les dones en la presa de decisions. Es tracta d’impulsar la presència de les dones en la presa de decisions en la política universitària, en particular, i, en general, en la política, la economia i la societat.
  4. Transmissió de valors i actituds igualitàries en el convenciment que, per a assolir una canvi perdurable , és necessari incidir en aquelles eines de les quals el sistema patriarcal utilitza per a continuar exercint la seva influència sobre les estructures socials. Es tracta, en aquest cas, d’insistir en el desenvolupament de valors i pràctiques que fonamentin la igualtat, així com en l’eliminació d’estereotips en tota la documentació escrita i audiovisual que emet la UdL.
  5. Foment de la igualtat en la vida civil. Sensibilitzar en la igualtat d’oportunitats i en la perspectiva de gènere als membres de la comunitat universitària i als futurs i futures professionals que forma la UdL.
  6. Conciliació de la vida familiar i laboral, on es preten aconseguir un major equilibri entre homes i dones a l’hora de compatitibilitzar les tasques desenvolupades als dos àmbits.
  7. Promoció de la qualitat de vida de les dones. S’engloben els objectius relatius a l’àmbit de la salut -en el seu concepte integral-, de l’educació i de la cultura, treballant sobre les carències de la població femenina i contribuint a la igualtat en aquestes esferes, amb especial incidència en la prevenció i eradicació de la pobresa i l’exclusió social de les dones
  8. Promoció de la igualtat entre dones i homes a la vida econòmica. Amb les actuacions compreses en aquesta àrea es persegueix l’eleminació de les barreres que dificulten les mateixes condicions laborals per dones i homes.
  9. Foment de la cooperació amb les administracions públiques i institucions públiques i privades, així com de reforçar la participació de la UdL en actuacions internacionals i d’impulsar la cooperació al desenvolupament amb les ONGs i altres institucions.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto