Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

Les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació

Noia i nina

Nova edició del curs  "Les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació" (Matèria Transversal i de Lliure Elecció) que organitza el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL. El curs pretén apropar i difondre la lectura i creació de productes audiovisuals en clau femenina. A més, permetrà repassar la història i l'actualitat del cinema creat per dones i com s'articula la presència femenina en el cinema i la publicitat. Per tal que l'alumnat pugui desenvolupar els seus propis projectes ensenyarà a utilitzar les eines informàtiques necessàries i d'ús més ampli avui en dia.

El curs es realitzarà durant el 2on semestre, té una durada de 20 hores i un reconeixement de 2 crèdits de lliure elecció i 2 ECTS. El nombre de places disponibles són 15 i s'ompliran per rigorós ordre d'inscripció.

Dates i horaris

29 de febrer (SUSPESA I RECUPERABLE), 7, 14, 21 i 28 de març de 2012 de 17.00 a 21.00h

Competències

1. Anàlisi de problemàtiques de desigualtat en la comunicació i disseny de solucions.
2. Capacitat per a detectar els casos de sexisme i androcentrisme en la comunicació.
3. Identificació dels continguts i representacions estereotipades que es construeixen
des dels mitjans i del tractament sexista que projecten.

Objectius

- Reflexionar sobre la capacitat dels mitjans en la construcció d'estereotips femenins.
- Analitzar la imatge que els mitjans difonen sobre les dones.
- Proposar alternatives en la construcció de la imatge que de les dones en fan els
mitjans.

Continguts

  • 29 de febrer. La participació i la representació de les dones en els mitjans de comunicació I. Un recorregut visual per proposar una mirada crítica al voltant de la manera com es construeixen les composicions audiovisuals per veure quines idees i valors s’hi amaguen darrere, com s’aconsegueixen transmetre, des de quins paràmetres són construïdes i quines implicacions tenen per a la creació i reproducció d’un imaginari social concret.
  • 7 de març. La participació i la representació de les dones en els mithans de comunicació II. Anàlisi crítica dels models de feminitat proposats pel en els mitjans de comunicació. A través de l’estudi dels mecanismes de representació i de l’ordre social en el que aquests se sustenten, veurem com en els processos de producció de l’imaginari hi ha implícit un exercici de submissió, invisibilització i discriminació que fa que la imatge de les dones acabi representant la perfecta imatge de victimització, precarietat i vulnerabilitat.
  • 14 de març. Guió audiovisual
    En quatre hores de taller aprendrem les nocions bàsiques per a desenvolupar el nostre propi guió audiovisual, allò fonamental que ens pugui servir per a poder donar forma a les nostres idees. Com a referents ens intentarem centrar en recursos propis de la producció publicitària, introduint també certs tocs de la narrativa audiovisual essencials per a poder donar ritme a la nostra idea.
  • 21 de març.  Producció audiovisual
    Les segones quatre hores ens han de servir per poder filmar allò que volem posar en pràctica. Acabarem de fer una petita introducció a algunes tècniques de càmera per entrar després en detalls més tècnics sobre el seu funcionament. Un cop finalitzada la part teòrica, càmera en mà anirem a posar en pràctica allò que haurem creat en el primer dia.
  • 28 de març. Postproducció audiovisual: Edició de l’spot amb Première Pro.
    Amb aquesta darrera part del taller aprendrem a editar la nostra producció. Ho farem amb el Première Pro, un dels Softwares més reconeguts a nivell internacional per a l’edició audiovisual. Començarem amb una petita introducció en què aprendrem a utilitzar els tres o quatre recursos bàsics (entorn d’edició, transicions i efectes, títols i importació d’imatges i sons). A partir d’aquí ens dedicarem a editar el material i un cop acabat, visualitzarem tot el que haurem produït en 12 hores d’aprenentatge i compromís amb la transformació de les relacions de gènere.

Professorat

  • Membres del Centre Dolors Piera

Avaluació

Per a l'alumnat de Lliure Elecció: Es realitzarà un spot publicitari en matèria d'igualtat entre dones i homes, sobre la Violència de gènere.

Per a l'alumnat de Matèria Transversal: Es realitzarà un spot publicitari en matèria d'igualtat entre dones i homes, sobre la Violència de gènere; activitats de recerca sobre la representació de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació i activitats de documentació per a la preparació del guió audiovisual.

Informació i Matrícula

Les persones interessades hauran d'inscriure's mitjançant el formulari d'inscripció, tenint cura d'introduir totes les dades de contacte correctament, especialment el nom i cognoms, el DNI, el telèfon i el correu electrònic. Un cop s'hagi efectuat la inscripció, s'emetrà una butlleta de pagament, en el cas que sigui oportú, que s'haurà de retornar al Centre Dolors Piera segellat per l'entitat bancària.

Preu del crèdit: El preu de la matrícula per l'alumnat interessat en el crèdit de lliure elecció serà gratuït. Per l'estudiantat de Matèria Transversal, tindrà un cost de 47,44€, segons els preus públics.

Més informació: Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones
c/ Jaume II, 71
25001 LLEIDA
Tfn. 973702757
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto