Pàgina principal de la UdL

5es Jornades Dones i Igualtat de Tracte al Món Rural

Les 5es Jornades Dones i Igualtat de Tracte en el Món Rural es celebraran el divendres 15 d’octubre de 2011 de 16.00 a 20.00, Dia Internacional de les Dones Rurals, a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l'Educació. Es tracta d'unes jornades organitzades pel Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones adscrites a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida en el marc del Màster Oficial Online en Agents d'Igualtat d'Oportunitats per a les Dones: àmbit rural reconegudes amb 1 crèdit de Lliure Elecció. Descarregueu-vos el programa en aquest enllaç i el dossier amb la presentació de les ponents i els resums de les intervencions.

Objectius

• Visibilitzar la situació de les dones del món rural i les relacions de gènere en els espais rurals
  • Conèixer el paper de les dones en el mercat laboral i en l'economia de les zones rurals
  • Analitzar els reptes i les noves oportunitats en el context rural des d'una perspectiva de gènere
  • Reconèixer projectes i experiències en l'àmbit rural des d'una perspectiva de gènere

Continguts

• Conferència: La doble contribució invisible de les dones en l'economia rural,a càrrec de Ramon Morell, professor honorari del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida.
  • Conferència: Entre premis i retallades. Les dones rurals avui, a càrrec de Marta Pallarés, geògrafa consultora en Desenvolupament Local i Estudis del Territori
  • Taula rodona: Experiències en femení: Reptes i oportunitats per a les dones en l'àmbit rural. L'emprenedoria com a opció. Hi participen:
  • Montserrat Barbut, Enginyera Agrònoma, emprenedora, sòcia de l'empresa Cuinateca, SCP i alumna del Màster Oficial Online en Agents d'Igualtat d'Oportunitats: Àmbit Rura. L'emprenedoria en el món rural: una opció de visibilitat professional de les dones
  •  Dolors Boix, consellera delegada d'Agroviver. El lloc de la meva empresa a la societat
  • Roser Bombardó, sòcia fundadora de Socarrel. Socarrel: un projecte rural, jove i fet per dones
  • Ana Sirvent de Lage, Gerent de TaüllOrgànics (Taüll). És possible ser emprenedora a partir dels 50 anys?

Avaluació

• Assistència al 100% de la jornada
  • Participació a classe
  • Treball reflexiu sobre un dels temes tractat durant les jornades. El termini per al lliurament de la ressenya és el dia 30 de novembre de 2012 al c/e Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Qualsevol treball copiat, total o parcialment, serà un suspens automàtic

El preu del curs és de 18€ per a l'alumnat de Lliure Elecció.

INSCRIPCIÓ

IMPORTANT: Les persones interessades hauran d'inscriure's mitjançant el formulari d'inscripció, tenint cura d'introduir totes les dades de contacte correctament, especialment el nom i cognoms, el DNI, el telèfon i el correu electrònic. Un cop s'hagi efectuat la inscripció, s'emetrà una butlleta de pagament que s'haurà de retornar al Centre Dolors Piera segellat per l'entitat bancària.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto